اوباما مسیر دیپلماتیک را اولویت خود در مورد سوریه اعلام کرد

رئیس جمهور امریکا در سخنانی اعلام کرد تلاش می کند از روش دیپلماتیک برای برخورد با موضوع سلاح های شیمیایی سوریه پیروی کند ولی در صورت نیاز از اقدام نظامی نیز استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴ - 11September 2013

اوباما مسیر دیپلماتیک را اولویت خود در مورد سوریه اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ابتکار روسیه با پیشنهاد طرحی مبنی بر کنترل سلاح های شیمیایی سوریه توسط سازمان ملل برنامه های امریکا برای حمله به سوریه را به هم ریخت و با فراهم شدن زمینه ای در مورد رفع بهانه امریکا به منظور جلوگیری از جنگ علیه سوریه، باراک اوباما در آخرین سخنان خود اعلام کرد تا زمان امکان استفاده از روش دیپلماتیک و بررسی پیشنهاد روسیه از اتخاذ اقدام نظامی خودداری خواهد کرد.

به گزارش "رویترز": باراک اوباما شب گذشته طی سخنانی بیان کرد پیشنهاد روسیه در مورد کنترل سلاح های شیمیایی سوریه توسط سازمان ملل منجر به ترغیب وی برای استفاده از روش دیپلماتیک و کنار زدن گزینه نظامی علیه سوریه در زمان کنونی شده است.

گفتنی است باراک اوباما رئیس جمهور امریکا با بیان اینکه برای بررسی پیشنهاد روسیه و تا زمان اجرای شدن آن از کنگره درخواست کرده است رای گیری در مورد حمله به سوریه را به تعویق بیاندازد، اعلام کرد در صورت نیاز از اقدام نظامی علیه سوریه استفاده خواهد کرد و برای این امر نیازمند حمایت مردم امریکا است.

در این رابطه شایان ذکر است قبل از مطرح شدن پیشنهاد روسیه  و درحالی که اوباما بارها بر تصمیم خود برای استفاده از اقدام نظامی علیه سوریه تاکید کرده بود، مخالفت هایی از سوی برخی محافل سیاسی و به خصوص مردم امریکا در مقابل تصمیم وی برای حمله به سوریه مطرح شده بود به گونه ای که تظاهرات ضدجنگ طلبانه متعددی در این کشور برگزار شد و نظرسنجی ها نیز مخالفت گسترده مردمی با آغاز جنگ جدید را نشان می داد.

نظر شما
پربیننده ها