سوریه محور تحولات منطفه؛

دیدار وزرای خارجه امریکا، روسیه و سوریه

وزیران امور خارجه امریکا، روسیه و سوریه برای مذاکره در مورد پیشنهاد روسیه و تحویل سلاح های شیمیایی سوریه پنج شنبه در ژنو دیدار خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ - 11September 2013

دیدار وزرای خارجه امریکا، روسیه و سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با مطرح شدن طرح ابتکاری روسیه در مورد تحویل سلاح های شیمیایی سوریه به سازمان ملل و استقبال امریکا از این پیشنهاد و به تعویق افتادن بررسی بحث حمله امریکا به سوریه، قرار است مذاکرات و گفتگوهای مقدماتی میان طرفین بحران برای توافق در مورد چگونگی اجرای طرح پیشنهادی روسیه به زودی برگزار شود.

"ریانووستی" نوشت: طبق ادعای یکی از دیپلمات های امریکایی قرار است جان کری وزیر امور خارجه امریکا، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه سوریه و ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه برای بررسی و مذاکره در مورد تحویل سلاح های شیمیایی سوریه به سازمان ملل در روز پنج شنبه در ژنو دیدار و گفتگو نمایند.

گفتنی است پس از مطرح شدن پیشنهاد روسیه در رابطه با سلاح های شیمیایی سوریه، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا و دیگر مقامات این کشور مانند جان کری ضمن استقبال از این طرح بیان داشته اند باید منتظر انتشار جزئیات این طرح و توافقات اولیه در مورد نحوه اجرای آن بود. در این رابطه باراک اوباما نیر طی سخنانی اعلام کرده است از این طرح به عنوان یک راهکاری سیاسی استقبال می کند ولی همچنان گزینه نظامی را در صورت عدم نتیجه بخش بودن این پیشنهاد مد نظر دارد.

نظر شما
پربیننده ها