نشست دوجانبه وزرای خارجه امریکا و روسیه در مورد سوریه

قرار است وزیر امور خارجه امریکا و روسیه در مورد چگونگی اجرای طرح کنترل سازمان ملل بر سلاح های شیمیایی سوریه در ژنو دیدار و گفتگو نمایند.
کد خبر: ۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰ - 12September 2013

نشست دوجانبه وزرای خارجه امریکا و روسیه در مورد سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پس از ارائه طرح روسیه مبنی بر کنترل سازمان ملل بر کلیه تسلیحات شیمیایی سوریه به منظور جلوگیری از حمله نظامی به این کشور و متعاقب آن استقبال اولیه امریکا از ابتکار روسیه، قرار است وزرای امور خارجه امریکا و روسیه با هماهنگی سازمان ملل چگونگی اجرای این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش "الجزیره": در راستای تلاش های سازمان ملل برای اجرایی کردن طرح کنترل بر سلاح های شیمیایی سوریه قرار است "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا با "سرگی لاوروف" همتای روس وی در روز پنجشنبه (امروز) در رابطه با بررسی جوانب اجرای این طرح دیدار و گفتگو نمایند.

شایان ذکر است در حالی ملاقات دو جانبه وزرای امور خارجه دو کشور قرار است در ژنو برگزار شود که روز گذشته برخی محافل خبری از حضور "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه در این نشست  خبر داده بودند.

گفتنی است طبق پیش بینی های اعلام شده چگونگی اجرای طرح روسیه در رابطه با سلاح های شیمیایی مهم ترین موضوع مورد بحث دو طرف در این دیدار خواهد بود هر چند دیگر مسائل بحران سوریه مانند تداوم تلفات این بحران و موضوعات تاثیرگذار بر توقف آن نیز مورد بحث و گفتگوی دو طرف قرار خواهد گرفت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار