ولادیمیر پوتین:

مداخله در منازعات داخلی پیامدهای متعددی دارد/ سلاح شیمیایی در سوریه توسط شورشیان استفاده شد

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از سیاست های امریکا در مورد مداخله یکجانبه در منازعات داخلی این اقدام را برای امنیت این کشورها و جایگاه سازمان ملل خطرناک توصیف کرد.
کد خبر: ۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷ - 12September 2013

مداخله در منازعات داخلی پیامدهای متعددی دارد/ سلاح شیمیایی در سوریه توسط شورشیان استفاده شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با انتشار یاداشتی به "نیویورک تایمز" ضمن استقبال از نحوه واکنش امریکا به طرح کشورش در مورد سلاح های شیمیایی سوریه از عادی شدن مداخله در منازعات داخلی برای دولت امریکا اظهار نگرانی کرده و آن را به عنوان زنگ خطری مهم توصیف کرده است.

به گزارش "راشا تودی": رئیس جمهور روسیه در یاداشت خود تاکید کرد سازمان ملل به منظور جلوگیری از جنگ و ممانعت از گسترش آن تاسیس شده و مداخلات یکجانبه کشورها تنها به تعمیق بحران منجر خواهد شد و از جایگاه سازمان ملل می کاهد.

پوتین در این رابطه هشدار داده است در صورت اقدام کشورها در اتخاذ اقدامات نظامی بدون توجه به تصمیم شورای امنیت و بی توجهی به ماهیت و هدف سازمان ملل، این احتمال وجود دارد که این سازمان نیز به سرنوشت جامعه ملل دچار شده و دچار اضمحلال گردد.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سلاح شیمیایی در سوریه استفاده شده است تاکید نمود دولت از این سلاح ها استفاده نکرده بلکه شورشیان با هدف تحریک قدرت های خارجی به دخالت در سوریه این گونه سلاح های کشتار جمعی را به کار برده اند و شواهد ما نشان می دهد که همچنان امکان کاربرد این سلاح ها توسط شورشیان وجود دارد.

در این رابطه، پوتین هشدار داده است مداخله نظامی احتمالی امریکا در سوریه علی رغم مخالفت بسیاری از کشورها و همچنین پاپ تنها به کشته شدن انسان های بی گناه و شهروندان سوری منجر خواهد شد و وضعیت امنیتی بحران سوریه را پیچیده تر خواهد کرد.

همچنین رئیس جمهور روسیه با اشاره به طرح پیشنهادی کشور و اظهار امیدواری به نتیجه بخش بودن آن بیان نموده است روسیه از ابتدا بر راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید داشت و سیاست ما مبنی بر پیروی از حقوق بین الملل و نه پیروی صرف از دولت سوریه بوده است.
 
 

نظر شما
پربیننده ها