بطحایی در پاسخ به دفاع پرس عنوان کرد؛

اجرای برنامه‌هایی در خصوص «آسیب‌های اجتماعی» برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌هایی با موضوع پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در مدارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 13August 2018

اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس/ آمار‌ها در خصوص اعتیاد دانش‌آموزان غلط استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه حمایتی از برگزیدگان این لیگ خواهد شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این لیگ کار گروهی دانش آموزان است که از اهداف ما در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از برگزیدگان این لیگ با مسئول استعداد‌های درخشان وزارتخانه صحبت‌هایی شده تا تسهیلاتی در اختیار دانش‌آموزان برتر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه گفته شده در سال گذشته 2 تُن مواد مخدر در اطراف مدارس کشف و جمع‌آوری شده اظهار داشت: باید گلایه بکنم از کسانی که چنین مواردی را عنوان می‌کنند؛ هر آنچه مورد نگرانی خانواده‌ها می‌شود باید در اطلاع‌رسانی‌ها آن‌ها بسیار احتیاط کرد؛ اینکه مواد مخدر در اطراف مدارس پیدا شده ممکن است در هر کجای دیگر هم پیدا شود و ربطی به دانش آموزان ندارد.

بطحایی ادامه داد: آمدن نام مدرسه در کنار موضوع مواد مخدر یک نگرانی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند، کما اینکه بار‌ها اعداد و ارقام غلطی از اعتیاد در بین دانش آموزان مطرح شده است که تفسیر‌های ناصحیحی بوده است. همانطور که مواد مخدر در کوچه‌ها و خیابان‌ها، اطراف دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و خانه‌های مردم پیدا می‌شود، در اطراف مدارس هم ممکن است پیدا شود.

وزیر آموزش و پروش گفت: ما بر اساس برنامه مشترکی که با ستاد آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور داشتیم کارگروه خاصی را به دستور مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پروش تشکیل دادیم که یکی از وظایف این کارگروه رصد مستقیم عوامل و زمینه‌های مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان است.

وی ادامه داد: برنامه منسجمی با همکاری وزارت کشور، قوه قضاییه و نیروی انتظامی در دست اجرا داریم و این برنامه به همراه برنامه «نماد» که از گذشته در حال اجرا بود به صورت کاملا هوشمند فضای دانش آموزی را مراقبت و رصد می‌کند؛ امیدواریم این برنامه‌ها بتواند دانش‌آموزان را در برابر این بلای خانمان سوز حفاظت کند.

بطحایی همچنین اظهار داشت: در مدارس، اجرای برنامه‌هایی در خصوص پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها در رابطه با اعتیاد است. برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها، مدیران و دانش‌آموزان تدوین و اجرا خواهد شد. بخشی از این برنامه‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های تعاملی که ما افتتاح کرده‌ایم و برخی دیگر به صورت حضوری در کلاس‌ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار