در کتاب خاطرات محسن رضایی مرور شد؛

تیراندازی ضدانقلاب از مسجد به سوی مردم

گفتم (در اسلام) مسجد مکان امن برای انسان‌هاست؛ اگر قرار باشد علیه جان انسان‌ها از آن استفاده شود، حفظ جان آدمیان از حفظ مسجد واجب‌تر است.
کد خبر: ۳۰۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ - 21August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محسن رضایی در کتاب خاطراتش از دورانی که در اطلاعات سپاه بوده مطالب زیادی نقل کرده است.

وی در بخشی از خاطراتش درباره حوادث اول انقلاب در گنبد می‌نویسد:

«در جریان حادثه گنبد کاووس که من تازه کار را در اطلاعات سپاه آغاز کرده بودم، به من خبر دادند یکی از عناصر ضدانقلاب - احتمالاً‌ آقای توماج - با تیرباری که روی بام مسجد گذاشته، به سوی مردم تیراندازی می‌کند و عده‌ای را شهید کرده است. بچه‌های سپاه هم به حرمت مسجد قادر به انجام کاری نیستند. من از فرمانده نیروی اعزامی سپاه پرسیدم آیا تیربارچی را می‌بینید؟ و سؤال کردم تفنگ 106 دارید؟‌ وقتی جواب دادند داریم، گفتم سنگر تیربار را با 106 بزنید، پرسیدند اگر به مسجد خسارتی وارد شد، چه کار کنیم؟ گفتم (در اسلام) مسجد مکان امن برای انسان‌هاست؛ اگر قرار باشد علیه جان انسان‌ها از آن استفاده شود، حفظ جان آدمیان از حفظ مسجد واجب‌تر است. مسجد را می‌توان دوباره تعمیر کرد. حضرت امام بعداً این قضیه را از زبان یک روحانی شنیده و فرموده بود: کسی که این دستور را داده برای فرماندهی سپاه مناسب است.»

برگرفته از راه (تاریخ شفاهی دکتر محسن رضایی)، به کوشش دکتر حسین اردستانی، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، 1394، جلد اول. صفحه 317.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها