مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

راه‌اندازی گنجینه‌های شهدا در ادارات، مروج فرهنگ ایثار و شهادت است

«مصطفی مشایخی» گفت: راه‌اندازی گنجینه‌های شهدا در هر یک از ادارات و سازمان‌ها و همین‌طور به‌روز‌رسانی اطلاعات و آمار و ارقام آن‌ها، می‌تواند گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همین‌طور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا باشد.
کد خبر: ۳۰۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ - 28August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، ظهر امروز (سه‌شنبه) در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی زنان در دفاع مقدس که با موضوع «بررسی برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس» برگزار شد، با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های نو و تازه در هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هر یک از ادارات و سازمان‌های استان مرکزی به دنبال این باشند که با توجه به توان و ظرفیت سازمان خود، کار‌ها و برنامه‌های خلاقانه و تازه را در هفته دفاع مقدس امسال برگزار کنند.

وی افزود: راه‌اندازی گنجینه‌های شهدا در هر یک از ادارات و سازمان‌های و همین‌طور به‌روز‌رسانی اطلاعات و آمار و ارقام آن‌ها می‌تواند گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همین‌طور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: هر یک از ادارات می‌توانند بازو‌های کمکی در راستای جمع آوری آثار مربوط به شهدا و ایثارگران استان مرکزی باشند و در واقع انتظار ما از آن‌ها کمک در حوزه اسنادی است.

راه‌اندازی گنجینه‌های شهدا در ادارات، مروج فرهنگ ایثار و شهادت است

مشایخی با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در حال حاضر با همکاری و مشارکت هنرمندان استان مرکزی، ۲۲ سری موضوع برای موزه آماده شده است که پس از اتمام مراحل ساخت آن، در قالب کار‌های هنری در ۴۶ غرفه ساختمان گالری‌ها به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی از نظر دارا بودن سوژه‌های ناب دفاع مقدس، یکی از استان‌های بکر در این حوزه است که هر یک از شما نیز به‌عنوان نمایندگان ادارات و سازمان‌های خود می‌توانید هر سوژه‌ای که در حوزه زنان قابلیت تبدیل شدن به کتاب، فیلم و کلیپ را دارد به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان معرفی کنید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ فیلم در حوزه زنان از سوی کنگره ملی نقش امام راحل و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی توسط شبکه افق در حال تدوین است.

راه‌اندازی گنجینه‌های شهدا در ادارات، مروج فرهنگ ایثار و شهادت است

مشایخی با اشاره به فعالیت ستاد کنگره ملی نقش امام راحل و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس، گفت: در راستای برگزاری این کنگره ملی، ۱۰ اجلاسیه در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها اجلاسیه مربوط به بانوان است که تا به امروز فعالیت‌هایی نظیر تدوین ۱۲ جلد در ارتباط با زنان استان مرکزی در مسیر انجام است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت و رسالت‌های اصلی و مهم ما نشر آثار دفاع مقدس است، از این رو هر یک از ادارات و سازمان‌ها در امور پژوهشی و تحقیقاتی خود و همین‌طور برگزاری برنامه‌های مختلف دیگر نظیر یادواره‌های شهدا نیازمند دریافت اطلاعات از شهدای استان مرکزی باشند، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرگونه اطلاعات مورد نیاز را دراختیار آن‌ها می‌گذارد.

راه‌اندازی گنجینه‌های شهدا در ادارات، مروج فرهنگ ایثار و شهادت است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار