سعید صادقی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

جایگاه مهم عکاسی جنگ در باورها و انگیزه‌های مردم

یک عکاس دفاع مقدس گفت: عکاسی جنگ جایگاه ویژه‌ای در باورها و انگیزه‌های مردم نسبت به دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۳۰۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ - 23September 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر‌ دفاع‌پرس، با فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و تجدید یاد و خاطره‌ی روزگاران حماسه و جهاد و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران، بر آن شدیم تا پاسخ هنرمندان را به سوالی در اهمیت این موضوع جویا شویم.

دفاع پرس: فرهنگ دفاع مقدس چه نقش و تاثیری در جریان فرهنگی و هنری کشور داشته است؟

«سعید صادقی» عکاس دوران دفاع مقدس: من بر اساس تجربه و دیده‌های شخصی‌ام در نمایشگاه عکس دفاع مقدس می‌گویم همه ملت ایران اعم از طاغوتی و یاقوتی و تیپ‌هایی که باور کردنی نبود مطالبی درباره تصاویر دفاع مقدس نوشتند که تکان‌دهنده است.

همه ملت ایران نسبت به آن آدم‌هایی که در دفاع مقدس فداکاری کردند، تعظم می‌کنند و احترام خاصی برای آنان قائل‌اند. یعنی شهیدان در قلب آن‌ها دارای جایگاه‌ است.

ملت ایران هنوز هم نسبت به آن آدم‌های مخلص که برای خدا و وطن و کشور ایران رفتند و فداکاری کردند جایگاه خاصی قائلند. من در نمایشگاه عکس دفاع مقدس باور نمی‌کردم مردم به این اندازه به دفاع مقدس احترام بگذارند اما متوجه شدم حقیقتاً ملت ایران احترام خاصی به نسل دفاع مقدس دارند.

مردم به آن جانباز 70 درصد که برای دریافت یک وام هزار مشکل و درگیری دارد احترام می‌گذارند. چون چنین اشخاصی هیچ‌گاه به دنبال منافع شخصی نبوده‌اند. با اینکه بنیاد شهید مسئول برای رسیدگی به امور این جانبازان است اما می‌بینیم چنین اتفاقی رخ نداده است.

عکاسی جنگ جایگاه ویژه‌ای در باورها و انگیزه‌های مردم نسبت به دفاع مقدس دارد. علی فریدونی، سعید جانبزرگی و کاظم اخوان عکاسانی بودند که برای تاریخ کار کردند. عکس‌های آن‌ها از دفاع مقدس برای تاریخ ماند. جایگاه عکاسان دفاع مقدس باشد شناخته شود چون محلی مانند انجمن عکاسان دفاع مقدس بدون کسی مانند علی فریدونی ارزش ندارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار