منافی پور در نشست خبری مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع):

بیگانگان پیام بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) را درک کردند/ از برگزاری مراسم در مصلی تهران بدون دلایل منطقی منع شدیم

دبیر مجمع جهانی حضرت حضرت علی اصغر (ع) گفت: مسوولان مصلی تهران پیام بزرگ این مراسم را دریافت نکرده‌اند، در حالی که دیگر کشور‌ها همچون عربستان و انگلیس در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که ایران با اجرای این برنامه در حال یار جمع کردن برای منجی است.
کد خبر: ۳۰۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ - 04September 2018

بیگانگان پیام بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) را درک کردند/ از برگزاری مراسم در مصلی تهران بدون دلایل منطقی منع شدیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نشست خبری شانزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی که ساعتی پیش در حسینیه نورالبکاء برگزار شد، اظهار داشت: امسال نیز در اولین جمعه ماه محرم در بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نقطه‌ی ایران و همزمان ۴۱ کشور جهان، شاهد رستاخیز عظیم شیرخوارگان حسینی خواهیم بود.

وی افزود: دکترین ما براساس فرمایشات رهبری تهیه شده است. ایشان بار‌ها به مسوولان تاکید کرده‌اند که از مجموعه‌های مردمی حمایت شود، این در حالی است که ما امسال از برگزاری این مراسم در مصلی تهران بدون دلایل منطقی منع شده‌ایم.

منافی پور خاطرنشان کرد: چندین نامه به مدیریت مصلی تهران ارسال کردیم که بدون پاسخ مانده است، ما نام این کار را غصب فرهنگی گذاشتیم.

وی تصریح کرد: مسوولان مصلی تهران قصد دارند که این برنامه را دولتی کنند، ما مخالف این امر هستیم که این برنامه معنوی جنبه سیاسی پیدا کند.

منافی پور ادامه داد: مسوولان مصلی تهران پیام بزرگ این مراسم را دریافت نکرده‌اند، در حالی که دیگر کشور‌ها همچون عربستان و انگلیس در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که ایران با اجرای این برنامه در حال یار جمع کردن برای منجی (امام زمان (عج)) است. بیگانگان و دشمنان به خوبی پیام این مراسم معنوی را دریافت کرده‌اند.

دبیر مجمع جهانی حضرت حضرت علی اصغر (ع) یادآور شد: طی سه سال گذشته، زمزمه‌های منع اجرای این گردهمایی در مصلی بود. به هر نحوی سعی داشتند که ما را از مصلی امام خمینی (ره) بیرون کنند اما نتوانستند، تا آنجایی‌که امسال صراحتا بیان کردند که این مراسم در مصلی برگزار نمی‌شود. ما در برابر ظلم می‌ایستیم و در مکان دیگری این برنامه را اجرا نمی‌کنیم تا این مراسم همچون سال‌های گذشته در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شود.

وی با بیان این که امام صادق (ع) فرمودند که شیعه قبل از ظهور باید حیاتش را از کربلا آغاز کند، گفت: اولین پیام ما مظلومت حضرت علی اصغر (ع) است زیرا او ادامه حیات کربلا است. اگر کسی فکر کند فعالیت ما آسان است اشتباه می‌کند، ما اگر منابعی داشته باشیم می‌توانیم فعالیت خود را گسترده کنیم. مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بزرگترین NGO در جهان است اما متاسفانه حمایت نمی‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت حضرت علی اصغر (ع) در خصوص گزارش کار این مجمع بین المللی گفت: در ابتدای تاسیس این مجمع دو دوره 15 ساله تعریف شد. امسال به دومین دوره رسیده‌ایم. سال جاری حدود 5 هزار و 300 جلسه در ایران و دیگر کشورها جهت اجرای مراسم برگزار شده است.

منافی پور عنوان کرد: بزرگترین اجتماع سال جاری در حرم مطهر امام رضا (ع) و میدان امام (ره) اصفهان برپا خواهد شد. تولیت حرم علی ابن موسی الرضا (ع) تهیه لباس‌های مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) را برعهده دارد. این لباس‌ها به مناطق سنی‌نشین، محروم و کشورهای حاشیه مشهد مقدس ارسال خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت حضرت علی اصغر (ع) اعلام کرد: از هر 10 مادر 2 نفر در مراسم ما شرکت می‌کند، برنامه‌ریزی کرده‌‌ایم که این آمار از 2 نفر به 5 نفر برسد. پیش بینی شده است سال جاری جمعیت حدود بیش از 130 هزار نفر در حرم مطهر امام رضا (ع) و بیش از 100 هزار نفر در میدان امام (ره) اصفهان در این مراسم شرکت می‌کنند.

منافی پور با اشاره به مشکلات و موانع پیش‌روی مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) گفت: گرانی‌ پارچه و افزایش هزینه ارسال باعث اختلال در دوخت لباس‌ نوزادها و ارسال آن‌ها به دیگر کشورها شده است. حدود 30 درصد از برنامه عقب افتاده‌ایم.

وی همچنین خبر داد: از داوران گینس دعوت کردیم برای ثبت این گردهمایی عظیم به ایران بیایند. این کار یک قدم ما را برای رسیدن به هدفمان که معرفی حضرت علی اصغر (ع) در دنیا است، نزدیک‌تر می‌کند. پیراهنی با توجه به منابع شیعه و سنی در خصوص حضرت علی اصغر (ع) تهیه کرده‌ایم که همراه با نقشه جامع راهبردی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در کربلا رونمایی خواهد شد.

منافی پور با بیان این که طی چند سال آینده به 21 هزار جلسه در جهان خواهیم رسید، یادآور شد: به دلایلی از اجرای این گردهمایی معنوی در لندن ممنوع شده‌ایم اما برنامه‌های دیگری را همچون پخش شیر در سالروز شهادت حضرت علی اصغر (ع) می‌توانیم جایگزین کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار