در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی:

تسریع اتصال شبکه راه آهن کشور به کشورهای همسایه مورد تاکید قرار گرفت

رییس جمهور با تاکید بر تسریع در اتصال شبکه راه آهن کشور به راه آهن های کشورهای همسایه اظهار داشت: از وزارت راه و شهرسازی می خواهم که نسبت به افتتاح راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان و تکمیل راه آهن خواف – هرات در چند ماه آینده اقدام کنند.
کد خبر: ۳۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ - 11October 2014

تسریع اتصال شبکه راه آهن کشور به کشورهای همسایه مورد تاکید قرار گرفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی به ریاست حسن روحانی رییس جمهور کشورمان برگزار شد.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت حمل و نقل ریلی در کشور ارایه کرد و طرح های این وزارتخانه برای توسعه شبکه راه آهن تا سال 1400 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهور با تاکید تسریع در اتصال شبکه راه آهن کشور به راه آهن های کشورهای همسایه اظهار داشت: از وزارت راه و شهرسازی می خواهم که  نسبت به افتتاح راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان و تکمیل راه آهن خواف – هرات در چند ماه آینده اقدام کنند.

همچنین در این جلسه، ارتقای ظرفیت حمل و نقل ریلی قطب های معدنی و صنعتی به بنادر کشور مورد تاکید قرار گرفت و به این منظور پروژه های راه آهن برقی و سریع السیر و دو خطه کردن مسیرهای اصلی در اولویت تامین مالی و حمایت صندوق توسعه ملی قرار می گیرد.

رییس جمهور با درخواست از دستگاه های مسئول در ارایه تسهیلات و تضمین بازار تصریح کرد: از این دستگاه های می خواهم که بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در ناوگان ریلی تشویق کنند و زمینه های مشارکت خارجی در فعالیت بخشیدن به موقعیت ایران در ترانزیت ریلی منطقه فراهم شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار