مداح اهل‌ بیت (ع):

قربانی شدن حضرت علی‌‌اصغر (ع)، در منای امسال برایم تداعی شد

سیدمهدی میرداماد گفت: امسال در منا، هنگامی که به حاجیان اعلام می‌کردند قربانی‌تان ذبح شد و شما حاجی شدید، ماجرای قربانی شدن حضرت علی‌‌اصغر (ع) برایم تداعی شد.
کد خبر: ۳۰۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ - 17September 2018

قربانی شدن حضرت علی‌ اصغر (ع) در منای امسال برایم تداعی شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سیدمهدی میرداماد، مداح اهل‌ بیت (ع) بامداد امروز در جمع عزاداران حسینی در حسینیه فاطمیون تهران اظهار داشت: یکی از موقعیت‌هایی که انسان به یاد واقعه عاشورا می‌افتد، هنگام حج است و امسال در صحرای منا هنگامی که نام زائران اعلام می‌شد و به آنان می‌گفتند که قربانی‌شان ذبح شده، به یاد مظلومیت حضرت رباب (س) و فرزند شیرخواره‌اش حضرت علی‌ اصغر (ع) افتادم.

این مداح جوان که در جریان روضه حضرت علی‌ اصغر (ع) این ماجرا را بیان می‌کرد، افزود: سال‌هاست که بر اساس فهرست هر کاروان، قربانی حاجیان انجام می‌شود و بعد از آن‌که این کار در قربانگاه مرکزی صورت گرفت، اسامی کسانی که قربانی‌شان ذبح شده است، به زائران اعلام می‌شود و از آن به بعد، آن‌ها را «حاجی» لقب می‌دهند و سایرین به وی تبریک می‌گویند.

میرداماد اضافه کرد: امسال بانویی را مشاهده کردم که از لیست زائران جامانده بود و سرگشته و حیران دنبال کسی می‌گشت که از انجام شدن یا نشدن قربانی‌اش سوال کند. آن‌جا بود که یاد حضرت رباب (س) افتادم که بعد از قربانی‌شدن همه جوانان و فرزندان اهل‌ بیت (ع) در کربلا، فرزند شش ماهه‌اش را به قربانگاه فرستاد تا پرونده واقعه عاشورا با شهادت وی مهر شود.

انتهای پیام/ ۱۱۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار