دکتر علی دارابی:

گفتمان دفاع مقدس از اولویت‌های برنامه سازی در سیماست

در آستانه هفته دفاع مقدس زمینه‌های همکاری و تعامل شبکه‌های سیما با بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست مدیران ارشد این دو حوزه بررسی شد.
کد خبر: ۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳ - 15September 2013

گفتمان دفاع مقدس از اولویت‌های برنامه سازی در سیماست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در نشست مشترک معاون و مدیران سیمای جمهوری اسلامی و رئیس و تنی چند از مدیران بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس بر همکاری فیمابین تاکید شد.
 
در این جلسه دکتر دارابی معاون سیما در سخنانی توجه به گفتمان دفاع مقدس را از اولویتهای فرهنگسازی برای نسل جوان توصیف کرد و گفت: گفتمان دفاع مقدس چیزی جز بیان فرهنگ ایثارگری، تقدم غیر بر خود، مردم باوری، ولایتپذیری و روحیه شهادتطلبی نیست. فرهنگی که درطول هشتسال در تمام جامعه ما جاری و ساری بود و حیات طیبه تمامی مردم ما از این فرهنگ است.
 
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به قهرمانان و اسطورههای هر فرهنگ تاکید کرد: جوانان برای ساخت آینده خود نیازمند به الگو و قهرمان هستند و بسیاری از کشورها به دلیل فقر قهرمان با کمک هنر سینما ، اسطورهسازی میکنند.
 
وی افزود : این درحالی است که  ما اسطورههای بزرگی در دفاع مقدس داریم که جهان را به تعجب واداشتند و شایسته است این قهرمانان را برای نسلهای آینده به تصویر بکشیم.
 
معاون سیما با اشاره به در اختیار داشتن طرح و فیلمنامه بیش از 100برنامه نمایشی در مورد دفاع مقدس گفت: تعداد زیادی از این فیلمنامه ها قابلیت ساخت به صورت سریالهای بلند الف ویژه را دارند که باید برای آنها سرمایهگذاری کرد .
 
در ادامه این نشست سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تقویت روحیه جهاد مقاومتی را از اولویتهای برنامهسازی در هفته دفاع مقدس امسال دانست.
 
وی با قدردانی از تولیدات سیما در زمینه حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس در طول یکسال اخیر اضافه کرد: امسال در زمینه راهیان نور کاری بیبدیل انجام شد و امیدواریم این خط فکری مدیران و برنامهسازان ارزشی ما همچنان ادامه پیدا کند.
 
وی در پایان از برنامهسازان خواست تا به حضور زنان، روحانیان و مداحان در روزهای دفاع مقدس بیشترپرداخته شود

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار