یارمحمدی تأکید کرد؛

ضرورت تهیه و تولید اپلیکیشن گردشگری مجازی دفاع مقدس مازندران

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بر ضرورت تهیه و تولید اپلیکیشن گردشگری مجازی دفاع مقدس مازندران تأکید کرد.
کد خبر: ۳۱۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ - 30September 2018

ضرورت تهیه و تولید اپلیکیشن گردشگری مجازی دفاع مقدس مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس در بیست و نهمین کارگاه تخصصی تهیه بسته‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری برای کتاب‌های درسی آموزش و پرورش که به میزبانی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران برگزار شد، هدف از برگزاری این کارگاه را استفاده از ظرفیت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در بخش ساماندهی و تولید بسته‌های کمک آموزشی دفاع مقدس با تأکید بر فعالیت‌های بومی و استانی عنوان کرد و اظهار داشت: هدف، آشنایی آموزش و پروش با ظرفیت‌های موجود در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و بالعکس است که بررسی می شود.

یار‌محمدی نهادینه سازی فرهنگ توکل و اعتماد به خداوند، عزم ملی و خردمندی سردمداران، باز تولید قدرت و ثروت فرهنگی (میل به جهاد) را در آموزش و پروش باعث جلوگیری از ذلت و هزیمت معنوی دانست و عنوان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه محوری و کاهش تمرکز در نظام آموزشی در دستور کار است.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، مدرسه را کانون اصلی تعلیم و تربیت عنوان کرد و معلم را تراز اول سرمایه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر 940 هزار معلم و بیش از 14 میلیون دانش آموز در بیش از 106 هزار مدرسه و بیش از 600 هزار کلاس درس فعالیت دارند.

این مسئول اضافه کرد: در کشور بالای 100 عنوان کتاب درسی داریم که 140 میلیون تیراژ آن در داخل و خارج توزیع می شود.

وی به خبر حذف درس شهید فهمیده در شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: شبکه های مجازی نسبت به پرداخت این موضوع و حذف یک درس ارزشی دفاع مقدسی از کتاب درسی دامن زدند در حالی که نمی‌دانند چه مفاهیم دیگری از دفاع مقدس وارد کتاب‌های درسی و حتی کتاب های غیر مرتبط شده است.

یارژمحمدی عنوان کرد: همچنین در سال 87 با پیش بینی و اختصاص درس آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد ورود پیدا کردیم که خروجی خیلی خوبی در جامعه داشتیم.

این مسئول ضمن برشمردن اهداف کارگاه، ادامه داد: همکاری و تعامل در خصوص تقویت کمی و کیفی اسناد دفاع مقدس، حمایت همه جانبه از ورود آموزه های دفاع مقدس در کتاب های درسی آموزش و پرورش، تجهیز کتابخانه‌‌های مدارس به کتاب‌های دفاع مقدس و لحاظ کردن درس آشنایی با دفاع مقدس برای کارکنان آموزش و پروش از جمله اهداف است.

وی از محتوای درسی، معلم و فضای آموزشی سه بال مهم در آموزش و پروش عنوان کرد و گفت: توانمند‌سازی معلم ضعف دو بال دیگر را پوشش می دهد.

این مسئول در ادامه با توجه به اساسنامه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: استفاده از ظرفیت های استانها در این اساسنامه آمده است و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحث آموزش و پرورش مربوط به یکی دو سال برنامه های بنیاد نیست و یک فعالیت مستمر و موثر با ملایم با شیب برای مهمترین مخاطب (مدرسه، معلم و دانش آموز) در حال حاضر و آینده است که سال ها مغفول مانده است.

این مسئول به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی در سند برنامه درسی ملی اشاره کرد و گفت: تربیت یکپارچه عقلی، ایمانی، علمی، عملی و اخلاقی دانش آموزان به گونه‌ای باشد که بتوانند تکالیف خود را نسبت به خدا، دیگر انسان‌ها و نظام خلقت به درستی درک کرده و توانایی اصلاح مستمر موقعیت فردی و اجتماعی خویش را کسب کنند.

وی با عنوان اینکه در طی سال‌ها فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری مناسبی از سوی بنیاد در آموزش و پرورش استان‌ها صورت گرفت که بخشی از آن متناسب با نیازهای تخصصی و درسی نبوده است، عنوان کرد: این کارگاه به ما می‌گوید که متناسب با محتوای کتاب درسی چه بسته رسانه‌ای تکمیلی در حوزه دفاع مقدس می‌توان برای آن تهیه کرد تا بتوان فرهنگ دفاع مقدس را به صورت سراسری، مرتبط و متناسب با رغبت های بومی برای دانش آموزان تبیین کرد.

یار‌محمدی به سند ملی راهیان نور اشاره کرد و ادامه داد: اجرای مأموریت با 11 قرارگاه لشکری و کشوری با شناسایی و جانمایی هوشمندانه ظرفیت ها در سند که وزیر آموزش و پرورش یکی از آن قرارگاه هاست.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس، راویان، خادمین و مبلغین را سه عنصر مهم راهیان نور عنوان کرد و گفت: در بخش راهیان نور دانش آموزی هر ساله تعداد قابل توجهی در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کنند.

این مسئول به آموزش و بکارگیری خادمین دانش آموز اشاره کرد و افزود: مشارکت در تربیت معلم راوی با هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و مدیریت آموزش این سازمان با هدف تربیت راویان بومی و انبوه از بین دبیران علاقمند به منظور جانمایی در کاروان های دانش آموزی سالانه بالغ بر 800 هزار تا یک میلیون نفر را شمال می شود.

یار محمدی بر ضرورت تهیه اپلیکیشن گردشگری مجازی دفاع مقدس مازندران تأکید کرد و گفت: با بکارگیری یک تیم قوی استانی نسبت به این موضوع اقدام و نرم افزار تولید شده پیوست کتاب های درسی دانش آموزان شود.

وی همچنین به جای خالی درس آمادگی دفاعی در کنکور سراسری اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اشکالات کار ما در حوزه دفاع مقدس دانش آموزی همین موضوع است و باید در این خصوص تلاش ویژه صورت گیرد.

این کارگاه که با حضور مدیران اداره کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس مازندران، مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از اساتید دفاع مقدس برگزار شد با جلسه پرسش و پاسخ همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار