جعفری در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

مسائل فرهنگی و اقتصادی نباید در حاشیه قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امروز کشور ما نیازمند این است تا از حواشی فاصله گرفته و به متن ها بیشتر از گذشته توجه داشته باشد.
کد خبر: ۳۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶ - 26October 2014

مسائل فرهنگی و اقتصادی نباید در حاشیه قرار گیرد

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با تأکید بر این که مقام معظم رهبری توجه داشتن به مقوله فرهنگ را در انتخاب سه عضو شورای انقلاب فرهنگی بار دیگر به مسئولان فرهنگی گوشزد فرمودهاند، گفت: همه این تأکیدات و ابلاغیه های مقام معظم رهبری همه برای این است که  مسئولان فرهنگی برای فرهنگ کشور مرز بندی هایی را مشخص کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که جبهه باطل همواره تلاش می کند تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و ابزار فرهنگ غنی اسلامی _ایرانی را از میان بردارد، اظهار داشت: تمام سازمان ها و نهادهای دولتی باید به جبهه فرهنگی خودجوش اسلامی که همه دلنگرانیشان این است که اسلام ناب بقا داشته باشد باید کمک کنند.

نماینده مردم بجنورد گفت: خط و مشی های نظام و مقام معظم رهبری در مسأله فرهنگی کاملا مشخص است و مسئولان نباید در سخنرانی های خود به گونه ای حرف بزنند و تئوری ارائه دهند که هرفرد و گروهی به نفع خود از این سخنرانیها برداشت کند و مسئولان در سخنرانیهای خود لازم است در مباحث فرهنگی بصورت شفاف و واضح صحبت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیدگی به بحث فرهنگ را از اقتصاد مهم تر دانست و تصریح کرد:  معتقدم بیش از 70 درصد مشکلات اقتصادی کشورمان به دلیل فرهنگ است چرا که امروزه سبک های زندگی ملت کشورمان از نوع پوشش، ماشین، لباس و برگزاری مهمانیهای تجملاتی هزینه برای خانوادهها در بر دارد و اگر در سبک زندگی مردم فرهنگ سازی شود، قطعا بسیاری از مشکلات اقتصادی خانواده ها و کشور بر طرف خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: شورای انقلاب فرهنگی از نهادهایی است که باید مباحث فرهنگی کشور را جدی بگیرد و در بحث فرهنگی کشور مسئولیت پذیر باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اعضای جدیدی را که مقام معظم رهبری در شورای انقلاب فرهنگی انتخاب فرموده اند به این دلیل بود که اعضا مسئولیت پذیر باشند.

 وی در ادامه بیان داشت: در شرایطی که برای ما اقتصاد و فرهنگ بسیار اهمیت دارد، مسائلی در کشور مطرح می شود از قبیل این که شهرداران را مردم انتخاب کنند و یا شوراها که با طرح این مسائل موضوعات اصلی کشور و نظام و ملت  فرهنگ و اقتصاد است در حاشیه قرار می گیرد و این  در حالی است که ما امروز نیازمند این هستیم تا از حواشی فاصله گرفته و به متن ها بیشتر از گذشته  توجه داشته باشیم.

عدم متوقف شدن رشد علمی مستلزم کار شبانه روزی است

جعفری در ادامه در خصوص رشد علمی کشور نیز گفت: در مرحله نظری و تئوریک رشد علمی کشورمان بسیار خوب و مناسب است اما در مرحله کاربردی و اقتصادی و صنعتی شدن با مشکلات  جدی روبرو هستیم و شک داریم که بتوانیم  در سال 1404 به آن درجه از رشد علمی که در نظر داریم برسیم، دست پیدا کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات بیان کرد: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری آرمان گرایی توأم با واقع بینی از همه چی برای ما مهم تر است و مقالات و پژوهش هایی که از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهها تولید می شود، وقتی مفید است که  بتوانیم نیازهای کشور را در زمانی که در فشار تحریم قرار داریم برآورده کنیم و از چرخه رشد علمی و تکنولوژی در دنیا عقب نمانیم.

نماینده مردم بجنورد در خانه ملت یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که توقف رشد علمی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، نمایندگان مجلس نیز با توقف این رشد مخالف هستند و معتقدند اگر ارابه ای به حرکت در آمده باشد بعد متوقف شود برای حرکت مجدد آن باید هزینه مضاعفی را پرداخت کرد لذا همه مسئولان مربوطه باید شبانه روز تلاش کنند تا این رشد در مسیر رشد علمی متوقف نشود.

جوانان پاشنه آشیل حرکت جامعه بشمار می روند

جعفری در ادامه با بیان حدیثی از حضرت محمد(ص) مبنی بر این که آنچه که من از جوانان یاری شده ام از سوی پیران نشده ام، بیان داشت: انقلاب ایران مبتنی بر شعور و نشاط جوانان شکل گرفت و هشت سال دفاع مقدس را جوانان اداره کردند و رشد علمی کشورمان را جوانان رقم زده اند و در رشد تکنولوژی هسته ای پای وخلاقیت جوانان را مشاهده کرده ایم، لذا باید در ادامه راه این انقلاب نیز از نیروی جوان که سرمایه کشور مان محسوب می شوند، بهره گرفت و اگر جامعه ای جوان نداشته باشد جامعه خلاق نخواهد بود و ما نباید فراموش کنیم که همچنان پاشنه آشیل حرکت جامعه جوانان هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: نمایندگان باید با حذف قوانین مزاحم برای پیشبرد اهداف مقام معظم رهبری در کشور ریل گزاری و خلاء های قانونی را نیز برطرف کنند و مجلس و نمایندگان این توانایی را دارند تا در تقنین و نظارت، مسئولان را در پیشبرد اهداف نظام یاری رسانند.

جعفری در خاتمه بیان داشت: با تعامل میان قوا می توان سریع تر به اهداف افق 1404 و اسناد بالا دستی دست یافت ونمایندگان از دولت درخواست دارند تا هرچه سریع تر قوانین مزاحم را شناسایی و به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار