نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حوزه‌های علمیه نمونه بارز پیوند ناگسستنی بین مردم و روحانیت است

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان حوزه‌های علمیه را نمونه بارزی پیوند ناگسستنی بین مردم و روحانیت بر شمرد.
کد خبر: ۳۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ - 08November 2018

به گزارش دفاع پرس از ساری، آیت الله «عباسعلی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امشب در دومین سالگرد درگذشت آیت الله «محمدفاضل استرآبادی» موسس حوزه علمیه فیضیه بابل با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر اظهار داشت: آیت الله فاضل استر آبادی عالم فرزانه، فقیه، پارسا و پاک سرشتی بوده است که هنوز تراوشات این عالم فرزانه  شامل حال این دیار می شود.

وی افزود: ارتباط ناگسستنی بین روحانیون و مردم این سرزمین وجود داشته و پیوندی عمیقی بر تار و پود مردم حاکم است و استعمارگران باید بدانند که اینجا عراق نیست که تبلیغات ضد و نقیض علیه روحانیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به داستان تحریم تنباکو در دوران ناصرالدین شاه ابراز کرد: در آن زمان دنیای استعمار به نفوذ روحانیون پی برد و تمام تلاش خود را برای جدایی این قشر از مردم را به کار بست اما هیچ گاه موفق نشد که این جدایی را به وجود آورد.

وی یادآورشد: مردم روحانیون اصیل را که مداح المزاج نبودند می شناسند و آنان که ناشر دین و دلسوز در اجرای عدالت هستند، هیچ گاه فراموش نمی شوند و حوزه های علمیه نمونه بارزی از این پیوند ناگسستنی بین مردم و روحانیت است.

سلیمانی افزود: پیوند بین مردم و روحانیت در طول تاریخ جایگاه مردمی دارد و دنیا این موضوع را متوجه شده است و می خواهد سرمایه عظیم روحانیت را از مردم سلب کند ولی باید بداند تا زمانی که علماهایی چون فاضل استرآبادی که فرزانه تاریخ است وجود دارند این هدف امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار