رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

60 جلد کتاب روزشمار دفاع مقدس منتشر می شود

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در رابطه با چاپ کتاب های روزشمار دفاع مقدس پیش بینی کرده بود این کتاب ها به 57 جلد برسد اما به جهت این که برخی از جلدهای این کتاب ها هر کدام دو جلد هستند تعداد روزشمارها به 60 جلد خواهد رسید.
کد خبر: ۳۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ - 29October 2014

60 جلد کتاب روزشمار دفاع مقدس منتشر می شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر حسین اردستانی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صبح امروز در مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب روزشمار دفاع مقدس که مربوط به عملیات های مسلم ابن عقیل، والفجر مقدماتی، محرم و والفجر 10 می شود گفت: مرکز مطالعات جنگ سابق روزشمارهای را به منظور بیان وقایع دفاع مقدس به صورت مستند و مستدد طراحی کرد که این روزشمارها با همان سبک و سیاق بین المللی اقدام به استخراج وقایع روزشمار دفاع مقدس کرد.

وی با اشاره به این که فرق اساسی روزشمار مرکز با روزشمارهای مرسوم و تبدیل اخبار به گزارش و سمت و سو دادن به آن است افزود: کندی انتشار روزشمارهای دفاع مقدس به دلیل این است که وقتی قرار است خبر به گزارش تبدیل شود کار انتشار را دشوار می سازد علاوه بر باید در جمع آوری این گونه مطالب جنبه های نظامی و تخصصی آنها را نیز لحاظ کرد که این از عهده معدود افرادی بر می آید.

اردستانی ادامه داد: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تاکنون 19 جلد از مجموعه 60 جلد روزشمار پیش بینی شده برای انتشار چاپ کرده است که 9 جلد دیگر در دست بررسی قرار دارد که امیدواریم از این تعداد 3 جلد دیگر آن تا پایان سال منتشر شود.

وی درباره کتاب های که امروز رونمایی شد بیان داشت روزشمار جلدهای 21 ، 22 و 23 توسط لطف الله زادگان که نیمی از کتاب های روزشمارها را به رشته تحقیق درآورده نوشته شده است و کتاب 54 که مربوط به عملیات والفجر 10 را یدالله ایزدی به نگارش درآورده است که این جلد از کتاب های روزشمار دفاع مقدس به وقایع مربوط به آزادسازی شلمچه می پردازد.

نظر شما
پربیننده ها