آیت‌الله جنتی:

تمرکز دشمن روی تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم است

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اگرچه امروز مشکلات معیشتی وجود دارد و شکل جهانی هم داشته، اما دشمنان ما مثل آمریکا، غربی‌ها و سعودی‌ها روی این مسئله متمرکز شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ - 09January 2019

تمرکز دشمن روی تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در بیست وهفتمین همایش هادیان و مسوولان سیاسی سپاه که با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، با اشاره به این که وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها و حرکت‌های انقلابی معاصر جنبه توحیدی و نگاه به آخرت است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بر مبنای توحید و آخرت در تداوم نهضت انبیاء الهی انقلاب اسلامی را رهبری کرد و برای شناخت درست این مسئله باید امام راحل را به درستی شناخت.

وی با بیان این که پیشنهاد دایر کردن کرسی امام‌شناسی و ایجاد رشته شناخت امام خمینی (ره) و ضرورت آن را سال‌ها قبل داده اما هنوز به این پیشنهاد ترتیب اثر داده نشده است، افزود: وجود چنین رشته‌ای در دانشگاه‌ها و در حوزه‌های علمیه الزامی است و آن زمان که این رشته دایر شود تازه خواهیم فهمید که چه ابعاد مهمی از زندگی امام خمینی (ره) وجود دارد که به آن نپرداختیم.

آیت‌الله جنتی در ادامه به مسوولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشنهاد داد که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خود رشته امام‌شناسی را راه اندازی کنند.

وی افزود: من همواره به چهل حدیث امام خمینی (ره) و صحیفه ایشان مراجعه می‌کنم و می‌بینم که در هر بار مراجعه و با وجود این که با این دو کتاب انس دارم باز هم مطالب جدیدی در این کتاب‌ها است که این خود نشانه عظمت امام راحل  است.  

دبیر شورای نگهبان در ادامه در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکید بر این که انقلاب و نظام جهوری اسلامی خدمات فراوانی به مردم کرده است، افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایثار، روحیه از خودگذشتگی و توجه به آخرت برای آبادانی دنیا است که در هیچ جای دیگری وجود ندارد و تنها می‌توان در انقلاب اسلامی به عنوان تداوم نهضت انبیاء الهی این را دید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه‌های گذشته و پیش روی انقلاب اسلامی بر تمرکز دشمن روی تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم در این فتنه‌ها تاکید کرد و افزود: اگرچه امروز مشکلات معیشتی وجود دارد و شکل جهانی هم داشته، اما دشمنان ما مثل آمریکا، غربی‌ها و سعودی‌ها روی این مسئله متمرکز شده‌اند که به وسیله این مشکلات ارزش‌ها و مسائلی مثل حجاب و دین را مورد هجمه خود قرار دهند و امروز میدان جنگ همین جا است و رزمندگان انقلاب باید در این مسئله وارد میدان شوند.

وی با تاکید بر این که پذیرندگان دعوت انبیاء الهی  مردم عادی و قشرهای ضعیف بوده‌اند، ادامه داد: نباید گذاشت پابرهنگان که به فرموده امام راحل ولی نعمت مسوولان هستند به خاطر مشکلات معیشتی از انقلاب ناامید شوند، انتظار می‌رود همه نیروهای انقلاب وارد میدان شده و با این فتنه ها مبارزه کنند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به برخوردهای اخیر با مفسدان اقتصادی افزود: امروز که مردم می‌بینند که با مفسدین برخورد می‌شود و ادامه نیز داشته و اموال نامشروع  بسیاری به نفع کشور مصادره و حجم آن هر روز بیشتر می‌شود، این اموال باید به نفع قشر ضعیف جامعه مصادره و برای آن‌ها هزینه شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی دو نیاز اساسی دارد که می تواند حلال سایر مشکلات کشور هم بشود، خاظر نشان کرد: یکی شناخت دقیق امام خمینی (ره) و دوم تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی و انسان‌سازی، تا آینده و تداوم انقلاب تضمین شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها