فرماندار کاشمر مطرح کرد:

جوهره اصلی دفاع مقدس ناشی از باورهای دینی و مذهبی است

فرماندار کاشمر گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، از خود گذشتگی‌ها و شهادت‌طلبی‌های رزمندگان اسلام است و جوهره اصلی آن ناشی از باورهای دینی و مذهبی است که توانست عزت و افتخار را برای ایران اسلامی رقم بزند.
کد خبر: ۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹ - 18September 2013

جوهره اصلی دفاع مقدس ناشی از باورهای دینی و مذهبی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مهدی فروزان فرماندار کاشمر در دیدار گروه دانشجویی مهاجر با چند تن از جانبازان جنگ تحمیلی که در محل آرامگاه شهید مدرس برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که امروز از اقتدار، امنیت و ارتقای جایگاه بینالمللی برخورداریم، مرهون خون همه شهدای انقلاب و امام راحل(ره) است.

وی ادامه داد: شناخت جوانان با ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، نحوه مقاومت، ایثارگری و رشادتهای رزمندگان اسلام موجب میشود ضمن افتخارآفرینی برای کشور، برای دفاع از آرمانهای شهدا بیش از پیش مصممتر شوند.

فروزان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی بر تارک تاریخ اسلام بود، تصریح کرد: تحمیل هشت سال جنگ به ایران یک تجاوز جهانی، همراه با اتحاد تمامی ابر قدرتهای شرق و غرب همچون شوروی سابق، آمریکا و اروپا بود که تمام تلاش خود را برای محو انقلاب اسلامی به کار گرفتند.

 وی گفت: استکبار در مجامع بینالمللی با اعمال انواع تحریمها به دنبال مشروع جلوه دادن تجاوز ناحق خود بود و از هیچ اقدام وقیحانه اعم از فروش سلاحهای ضد بشری بویژه شیمیایی و پشتیبانیهای اطلاعاتی در جنگ تحمیلی چشم پوشی نکرد.

فروزان با اعلام اینکه شهادت بالاترین درجه ایثار و فداکاری است، اظهار داشت: جنگ هشت ساله ما یک دفاع مقدس و ارزشمند بود که تبیین ابعاد مختلف این حماسه ملی و تاریخی به نسل جوان انقلاب و نسلهای آینده ضرورتی انکارناپذیر است. 

نماینده عالی دولت در کاشمر با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت الگوی هدایت جامعه است، افزود: از دستاوردهای دفاع مقدس باید بهرهبرداری مناسب داشته باشیم. این دوران حماسه و ایثار با وجود مشکلات فراوان، ملت ایران را مقاوم کرد تا خاری بر چشم دشمنان انقلاب به ویژه ابرقدرتهای جهانی شود. 

فرماندار کاشمر هر گونه کوتاهی در امر اطلاعرسانی در خصوص دفاع مقدس را خیانت به این نظام برشمرد و تاکید کرد: نباید گذاشت نسل جوان کشور از ارزشهای انقلاب فاصله بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید نسل جوان میزان جنایت و ماهیت پنهان دشمنان را بشناسند زیرا با شناخت جنایات دشمنان، ملت ایران و نسل جوان در حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس متعهدتر میشوند.

فروزان در پایان به بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و افزود: آنچه که امروز در کشورهای اسلامی همسایه اتفاق افتاده و بیداری اسلامی که به قلب اروپا نفوذ کرده، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

شایان ذکر است، گروه مهاجر یگ گروه دانشجویی متشکل از دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور است که در سال 88 به همت تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران تشکیل شده و انتقال مفاهیم دفاع مقدس در عرصه پزشکی با مطالب علمی و استفاده از مستندات و فیلمهایی که در آن سالها توسط افراد دانشمند و فرزانهای تهیه شده را در دستور کار خود قرار داده است.

یادآور میشود، در سفر این گروه به کاشمر برنامههایی با حضور جانبازان وکیلی و گلی ارائه و طی آن فیلمهایی از نحوه درمان آنان در اولین دقایق پس از مجروحیت در بیمارستانهای صحرایی دوران دفاع مقدس به نمایش درآمد و در ادامه دکتر فروتن، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و پزشک معالج این جانبازان به توضیح علمی این فیلمها پرداخت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار