عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ادعای جدید آمریکا برای توجیه فشار علیه ایران/ یاوه‌گویی‌ها تمامی ندارد!

سیدقاسم جاسمی با اشاره به ادعای جدید دولتمردان آمریکایی مبنی بر اینکه ایران در مورد برجام با آژانس بین‌المللی اتمی، صادق نبوده است، گفت: امروز آمریکا به واسطه ظلم‌هایی که به کشور‌های منطقه روا داشته، در جهان، گوشه‌گیر و منزوی شده است؛ لذا طرح این ادعا‌ها چیزی جز سرپوش گذاشتن بر روی اقدامات ضدایرانی و ضدانسانی‌شان نیست.
کد خبر: ۳۲۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 19January 2019

«سید قاسم جاسمی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، اظهار داشت: آمریکایی‌ها توافق برجام را عاملی موثر در روابط تجاری، اقتصادی و خارجی جمهوری اسلامی با اروپا و در نهایت باعث رشد و توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی می‌دیدند؛ لذا نه‌تنها خلاف قوانین بین‌المللی اقدام کرده و از این توافق خارج شدند بلکه مانع از ادامه همکاری طرف‌های اروپایی با کشورمان در این زمینه شدند.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که برجام تاکنون برای ما دستاوردی نداشته است، افزود: یکی از صفات بارز جمهوری اسلامی تعهدپذیری و وفای به عهد است؛ لذا فارغ از این موضوع که اصل برجام مورد قبول است یا خیر، وقتی دستگاه دیپلماسی به نمایندگی از کشورمان این توافق را به امضا رساند، از همان ابتدا تاکنون به تمام بند‌های مندرج در این توافق به طور دقیق و صحیح عمل کرده و به تعهدات قانونی خود در این خصوص پایبند بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی برای اثبات صداقت و حسن‌نیت خود در قبال برجام در جوامع بین‌المللی نه نیازی به سوگند یاد کردن دارد و نه شلوغ‌کاری می‌کند؛ چراکه در طول چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، کشور‌هایی که با ما تعامل و مراودات داشته و دارند، به ماهیت نظام و انقلاب اسلامی که بر پایه احکام الهی بنا شده است، واقف هستند؛ لذا خلف وعده منش غربی‌هاست.

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به اقدامات ضدایرانی دولتمردان آمریکایی مبنی بر اعمال تحریم‌های ظالمانه، تهدید و تحریم را زبان مادری آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: دولتمردان آمریکایی امروز با طرح ادعایی جدید و برای توجیه کردن فشار‌های اقتصادی که بر کشورمان وارد کرده‌اند، مدعی شده‌اند که عملکرد جمهوری اسلامی در برجام خلاف واقع بوده و این یاوه‎گویی را دستاویزی برای فرار رو به جلو قرار داده‌اند؛ این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل بار‌ها به طور رسمی حسن نیت ایران در برجام را فریاد زده است.

وی آمریکا را دشمن تراز اول نظام و انقلاب اسلامی کشورمان دانست و گفت: طرح چنین ادعا‌هایی از سوی آمریکایی‌ها، ملت ما را به شناخت دقیقی از ذات این کشور می‌رساند؛ لذا فارغ از توجه به گزافه‎گویی‌های کاخ سفید، باید با استطاعت از بیانات مقام معظم رهبری برای کم شدن مشکلات جاری کشور تلاش کنیم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی خطاب به مسوولانی که برای بهبود شرایط موجود، تعامل با غرب را ضروری می‌دانند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی دریافته‌اند که مسبب تمام شکست‌ها و ناکامی‎هایشان در منطقه حضور مقتدر جمهوری اسلامی است؛ چگونه ممکن است این کشور با تمام خصومت و کینه‌هایی که از ایران دارد، در قالب توافق و کنوانسیون‌ها دلسوز ملت ما باشد؟

به گزارش دفاع پرس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده که خروج آمریکا از برجام به خاطر عملکرد خلاف واقع ایران در این زمینه است؛ وی ادعا کرد که ترامپ به درستی به توافق وحشتناک با ایران پایان داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به گزارش ادعایی موسسه علوم و امنیت بین‌الملل اشاره کرد و نوشت: ایران در گذشته اطلاعات ناقص و جعلی درباره برنامه هسته‌ای‌اش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه داده است.

«بولتون» در این توئیت آورده است: رئیس جمهور (آمریکا) حق داشت به توافق وحشتناک با ایران پایان دهد. فشار بر ایران برای توقف جاه‎طلبی هسته‌ای‌اش افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار