یک تهیه‌کننده سینما:

فیلم‌های كوتاه در جامعه امروز مخاطب پذیرترند/ شکل‌گیری یک جریان اخلاقی در سینما

محمدرضا شفاه گفت: شرایط جامعه امروز به گونه‌ای است که مردم نسبت به فیلم‌های کوتاه و آثار ثانیه‌ای رغبت بیش‌تری نشان می‌دهند.
کد خبر: ۳۲۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ - 22January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، محمدرضا شفاه تهیه کننده سینما با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم 100 اظهار داشت: فرصت محدود مخاطب و میل به شنیدن یک پیام در زمان اندک، یكی از دلایل استقبال مخاطبان از فیلم‌های کوتاه است.

وی ادامه داد: وجود اینگونه موضوعات در فیلم‌ها می‌تواند به گسترش فرهنگ سازی و شناساندن آنها به مخاطبان تأثیرگذار باشد و به شكل گیری یک جریان اخلاقی در سینمای كوتاه ما كمک كند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» استفاده از ایده‌های تكراری در ساخت فیلم‌ها را یكی از آفت‌های فیلمسازان دانست و خاطرنشان كرد: فیلمسازان باید سعی كنند تا به دور از هر گونه كپی كاری و تقلید از سایر فیلمسازان به سراغ ایده‌های جذابی بروند كه كمتر در سایر فیلم‌ها مشاهده شده است و سعی كنند تا اولین موضوعاتی كه به ذهنشان خطور می‌كند را به عنوان موضوع ساخت فیلم مورد تمسک قرار ندهند.

وی با بیان اینكه امروزه زمان فیلمساز برای جذب مخاطب كاهش یافته است، عنوان كرد: فیلم‌ها باید در مدت چند ثانیه مخاطب را جذب كنند و با توجه به اینكه امروزه در مقایسه با گذشته، گسترش ابزارهای فناوری و رسانه‌های جدید تسلط مخاطبان را بر رسانه‌ها بوجود آورده است باید گفت كار فیلمساز سخت شده است.

شفاه یكی از موارد استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را مدیریت زمان آن دانست و اظهار داشت: 11 دوره برگزاری این جشنواره و استقبال با شكوه‌تر از آن در هر دوره نشان می‌دهد كه جایگاه فیلم‌های كوتاه در زندگی مخاطبان اهمیت پیدا كرده است و این موضوع به خاطر كمبود زمان مخاطب و میل به شنیدن یک پیام در زمان اندک است.

وی گفت: فیلم‌های 100 ثانیه‌ای بر خلاف فیلم‌های گروه هنر و تجربه از مخاطب عام بیشتری برخوردار است و قصه این فیلم‌ها و زمان اندک این فیلم‌ها به گونه‌ای است كه مخاطب عام هم جزو مخاطبان بی‌شمار آن به حساب می‌آید.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها