حجت‌الاسلام ارزانی خبر داد؛

اجرای سرود 40 هزار نفری بچه‌های مسجد در 12 بهمن/ پیگیری هنری موضوعات در دل مسجد رویکرد جدید کانون‌های مساجد است

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از اجرای سرود 40 هزار نفری بچه‌های مسجد در 12 بهمن خبر داد و گفت: رویکرد جدید ما پیگیری هنری موضوعات در دل مسجد است چراکه هنر عامل جذب خوبی برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 22January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری و کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور در سخنانی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال 1371 آغاز به کار کرده‌اند، اظهار داشت: تاکنون حدود 23 هزار کانون مساجد در سراسر کشور فعال هستند. در سامانه سجای بچه‌های مسجد 1523523 نفر در این کانون‌ها فعال هستند البته بیش از حدود پنجاه درصد از کانون‌های مساجد ما روستایی و عشایری هستند که در دسترسی به اینترنت مشکل دارند که آمار دقیقی از آن‌ها نداریم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد صورت گرفته اما در مسئله واقعی هنر در کانون‌ها کمتر بحث تخصصی گرفته است. در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده که برای جذب جوانان از ابزارهای هنری در مسجد استفاده شود که علت تاسیس این کانون‌ها مقابله با هجمه غرب بوده است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: تئاتر بچه‌های مسجد، سرود بچه‌های مسجد و تجسمی و حوزه‌های فیلم مباحثی است که باید به طور تخصصی به آن بپردازیم. رویکرد جدید ما پیگیری هنری موضوعات در دل مسجد است چراکه هنر عامل جذب خوبی برای کودکان و نوجوانان خواهد بود. حوزه کاری ما در دل مسجد است البته اولویت ما هم‌افزایی می‌باشد چراکه انقلاب در 40 سالگی باید حتماً با مدل هم‌افزایی جلو برود.

ارزانی گفت: اعتبارات فرهنگی ما در کشور کم نیست اما پراکندگی وجود دارد و خیلی وقت‌ها هم‌افزا نیست. ما به دنبال برند و نام‌ کانون مساجد نیستیم چراکه ما خدمت‌‌گذار بچه‌های مسجد هستیم. چند کار رویکرد اصلی ماست که آن را وظیفه اصلی می‌دانیم. مثلاً سرود به دلیل اینکه متولی خاصی ندارد را جدی گرفته‌ایم و با تمام قوا ادامه می‌دهیم و سرود 40 هزار نفری را در 12 بهمن‌ماه اجرا خواهیم کرد. این اتفاق برای اولین بار است که با این مدل توسط بچه‌های مسجد به طور پراکنده برگزار می‌شود. همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور از این اتفاق بهره‌مند خواهند شد و کل کشور همزمان به سرودن یک سرود واحد خواهند پرداخت. البته ما سرود «خمینی ای امام» را با حفظ ملودی و تغییر محتوا با نگاه به آینده، مهدویت و استقامت و نگاه به 40 سالگی انقلاب تغییر داده‌ایم. سرود دیگری با نام «ای ایران ما» از امشب توسط صدا و سینما پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار