شنبه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود

رونمایی از کتاب لبیک یا حسین؛ گفتارهای عاشورایی سید حسن نصرالله

مراسم رونمایی از کتاب «لبیک یا حسین؛ گفتارهای عاشورایی سید حسن نصرالله» ‌ساعت 10 صبح روز شنبه 17 آبان‌ماه، با حضور نماینده حزب‌الله در ایران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ - 05November 2014

رونمایی از کتاب لبیک یا حسین؛ گفتارهای عاشورایی سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در مراسم رونمایی از کتاب «لبیک یا حسین»، سید عبدالله صفی الدین؛ نماینده حزبالله در ایران، دکتر رکن آبادی؛ سفیر سابق ایران در لبنان و حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مسئول انتشارات خیمه حضور خواهند داشت.

کتاب «لبیک یا حسین» همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع)، توسط انتشارت «خیمه» منتشر شده است.

این کتاب شامل 15 سخنرانی سید حسن نصرالله – دبیرکل حزب الله لبنان – در مناسبت های مرتبط با واقعه عاشورا در سالهای 1432 تا 1435 است.

نام این مجموعه از قطعهای تاریخی در سخنرانی راهپیمایی کفن پوشان اخذ شده است. فرازی به یاد ماندنی؛که در آن سید حسن نصرالله به تشریح معنای لبیک یا حسین می پردازد.

محمدرضا زائری در مقدمه کتاب مینویسد :
«در میان گفتارهای حسینی سید حسن نصرالله، از همه مشهور تر و حماسیتر سخنرانی او در راهپیمایی کفن پوشان «مسیرة الاکفان» است که به عبارت «لبیک یا حسین» شناخته میشود و همه او را در حالی که خود نیز کفن پوشیده بود و با حالتی حماسی و به یاد ماندنی شعار «لبیک یا حسین» را معنا میکرد به خاطر دارند. آشکار است که حس و حال بی نظیر و تکرار ناشدنی آن سخنرانی و فضای روانی و احساسی آن محیط را در قالب عبارات و کلمات نمیتوان بیان کرد... انتشارات خیمه به عنوان ناشر تخصصی در حوزه عاشورا و مناسک آیینی از چند سال پیش قصد داشت به جهت اهمیت این موضوع و ارزش خاص سخنان عاشورایی دبیر کل حزبالله لبنان بخشهایی از این گفتارها را به زبان فارسی منتشر کند و خوشبختانه سر انجام این کار سامان یافت.»

سید حسین مرکبی که ترجمه و گردآوری این سخنرانیها را بر عهده داشته در بخش مقدمه مترجم مینویسد:
« اگر حالا که این کتاب را دست گرفتهاید محرم نزدیک است؛ توصیه می کنم امسال و سالهای بعد سخنرانی شب عاشورای ایشان را از دست ندهید ... »

مراسم رونمایی از کتاب لبیک یا حسین، شنبه از ساعت ده در تالار گفتگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب «سرچشمه» به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار