رونمایی از کتاب «لبیک یا حسین(ع)» برگزار شد

سید حسن نصرالله انسانی ذوب شده در اباعبدالله است

حجت الاسلام زائری گفت: امروز سید حسن نصرالله به عنوان فرزندی از فرزندان امام حسین (ع) با ادبیاتی غیر محفلی و جهانی از عاشورا سخن می‌گوید و فرهنگ ادبیات عاشورایی را به درستی به نسل جوان منتقل می‌کند.
کد خبر: ۳۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳ - 08November 2014

سید حسن نصرالله انسانی ذوب شده در اباعبدالله است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس،  مراسم رونمایی از کتاب «لبیک یا حسین(ع)» صبح امروز با حضور سفیر سابق ایران در لبنان و نماینده جنبش حزبالله در تهران در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجتالاسلام محمدرضا زائری مدیر مسئول نشر خیمه که ناشر این کتاب نیز به شمار میرود  به عنوان اولین سخنران این مراسم با اشاره به حضور یک خبرنگار آمریکایی  در روزهای منتهی به جنگ  اظهار کرد: این گزارشگر  در گزارش خود می نویسد "وقتی در خیابانهای ضاحیه بیروت قدم میزنی انگار که در حال راه رفتن در کوچههای شهر قم هستی». این نکته ظریفی بود که در این گزارش ارتباط میان انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان را نشان میداد.

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه فرصت پیش امده برای انتقال پیام و تحقق پیش امده، را باید ارج نهاد تصریح کرد: در حالیکه امروزه بیش از هر زمان دیگری محتاج مرور ماجرای انقلاب هستیم و متاسفم که باید بگویم دیگران نیز هستند که در این کار از ما پیشی گرفتهاند.

همچنین وی  بر معرفی واقعیت انقلاب اسلامی شناخت و بازتاب آن تاکید کرده و خاطر نشان کرد: از این منظر سخنان عاشورایی سید حسن نصرالله که بیان حماسی و بین المللی از واقعه عاشورا به شمار میآید اهمیت بسزایی دارد.

مدیر مجموعهی "شهدای انقلاب اسلامی"  اذعان کرد:  آنچه که قرار بود در پیام عاشورا نشان داده شود، کمرنگ معرفی شده است و ما شاهد هستیم که  ادبیات عاشورایی گاه در حد چشم و ابرو تنزل پیدا میکند، این در حالی صورت می گیرد که این نوع ادبیات به دنبال نشان دادن تفاوت اسلام محمدی و اسلام آمریکایی  بوده و هست.
 
حجت الاسلام زائری ادامه داد: امروز سید حسن نصرالله به عنوان فرزندی از فرزندان امام حسین (ع) با ادبیاتی غیر محفلی و جهانی از عاشورا سخن میگوید و فرهنگ ادبیات عاشورایی را  به درستی به نسل جوان منتقل میکند.

غضنفر رکنآبادی سفیر سابق ایران در لبنان به عنوان دیگر سخنران این مراسم، با اشاره به شوق جوانان برای حضور در کنار حزب الله و جنگیدن در جبهه مقاومت اظهار کرد: سید حسن نصر الله از 23 سال پیش تاکنون دبیری جنبش مقاومت را عهده دار بوده است، و طول این مدت پیروزی های بسیاری را در کنار فرازو نشیب ها به دست آورده است.

رکن آبادی افزود: ما پس از تشکیل نهضت محرومان و هستههای مقاومت توسط امام موسی صدر و تولد حزب الله نخستین پیروزیهای جنبش را پس از اشغال بیروت در سال 1982 توانستیم ببینیم اما پس از آغاز رهبری سید حسن نصرالله، پیروزیهای جنبش یکی پس از دیگری تکرار شده اند.

رکنآبادی افزود: آقای نصرالله سالها پیش روشن بینانه درباره خطر جریان های تکفیری و تروریسم در منطقه صحبت کرده بودند و از همان زمان زمینه های ظهور آنها و شیوه رویارویی با آنها را بیان کرده بودند. در افکار او همیشه این مسئله به چشم خورده است که باید دشمنان واقعی مسلمانان را شناخت که این تفکر نشات گرفته از اندیشه شهید مطهری است.

رکن آبادی با اشاره به شکل گیری ارتباط مرید و مرادی میان سید حسن نصرالله و رهبری معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروزه اگر بخواهیم جایگاه واقعی مقاومت را درک کنیم، باید بگوییم که جبههی مقاومت در نظم جدید شکل گرفته در سطح جهان دست برتر و بالاتر را دارد.
 
وی ادامه داد: برتری جبههی مقاومت یکی از دلایل پیشگیری از جنگ میان آمریکا و سوریه در سالهای اخیر بوده است.
 
رکن آبادی تصریح کرد: آمریکا و متحدانش به واسطهی برتری جبههی مقاومت فهمیدند که باید راه گفتگو را در پیش گرفت و دورهی زور و خون ریزی به اتمام رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به نقطهای رسیده که پس از به چالش کشیده شدن نیروی نظامی آمریکا و متحدانش حزب الله را در راس قدرتها میبیند.

سید عبدالله صفی الدین نماینده جنبش مقاومت حزب الله لبنان در تهران به عنوان آخرین سخنران ای مراسم با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و نقش ان در ماجرای مقاومت و پیروزی های حاصله، اظهار کرد: امام خمینی (ره) داشته های ود را به عاشورا نسبت داده که ما امروز این مسئله را لمس کرده ایم و حتی کسانی که روزی مقاومت و فلسفه ان راانکار می کردند به درکی از معنا و مفهوم ان رسیده اند.

وی با اشاره به نوع سخنان  امام (ره) در خصوص عاشورا و تاثیر ان در وضعیت لبنان، تصریح کرد: از نظر ما امام حسین(ع) یعنی عشق و تنها انسان عاشق میتواند او را بشناسد. در این عشق خودی وجود ندارد و این همان چیزی است که امام خمینی (ره) ارائه کرد.

صفی الدین ادامه داد: سید حسن نصرالله انسانی ذوب شده در اباعبدالله است. اصل قضیه ما در لبنان هم این است که سید توانسته است امام حسین(ع) و اندیشه او را در بدنه شیعیان تزریق کند و معنای فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه جا بیندازد. اگر شما توانایی فهم زبان عربی را داشتید آن گاه می توانستید بفهمید که لحن و بیان سراسر عشق سید در توصیف اباعبدالله چگونه است؛ کلامی که سنگ ها هم می توانند آن را بفهمند.

نماینده جنبش حزب الله لبنان در تهران با اشاره به اینکه امروزه نیازمند این هستیم تا نقش و هدف قیام حسینی از طریق رسانه ها به تمامی جامعه اسلامی منتقل شود، اظهار داشت: در جاهایی که شیعیان توانسته اند با این نقش آشنا شوند آرامش واقعی میان آنها برقرار شده است. امروز در لبنان به همین دلیل ما خود را مدیون روح و عشق عزیزمان به امام حسین (ع) می دانیم که سید حسن نصرالله آن را به ما ارائه کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها