گفتگوی مترجم کتاب «لبیک یا حسین» با خبرگزاری دفاع مقدس

انتشار سخنرانی های سید حسن نصر الله ادامه می‌یابد/ 10 برابر حجم منتشر شده متن ترجمه شده داریم

مترجم کتاب "لبیک یا حسین" با اظهار امیدواری برای چاپ ترجمه بقیه سخنرانی های دبیر کل حزب الله لبنان گفت: کتاب "لبیک یا حسین" تنها سخنرانی‌های «عاشورایی» سید حسن نصرالله از سال 1432 قمری تا 1435 را در برمی‌گیرد و حدود 10 برابر این کتاب سخنرانی ترجمه شده از ایشان داریم.
کد خبر: ۳۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ - 01December 2014

انتشار سخنرانی های سید حسن نصر الله ادامه می‌یابد/ 10 برابر حجم منتشر شده متن ترجمه شده داریم

سید حسین مرکبی مترجم کتاب "لبیک یا حسین" در گفتو گو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاعمقدس اظهار کرد: حدود 10 برابر حجم کتاب لبیک یا حسین، از سخنرانی های سید حسن نصر الله ترجمه باقی مانده است که شامل سخنرانی های سید حسن در موضوعات مختلف از جمله سوریه، مسائل داخلی لبنان، فرهنگی و ... است که ان شالله این کار ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این کتاب مجموعه سخنرانیهای عاشورایی سید حسن نصرالله از سال 1432 قمری تا 1435 را در برمیگیرد. کار ترجمه را هم از سال 89 آغاز کردم که در نهایت تنها مجموعه سخنرانی های ماه محرم وی در این کتاب به چاپ رسیده است.

مرکبی تصریح کرد: این اثر از روی فیلمهای پخش شده از شبکه های ماهواره ای ترجمه شده و در حد امکان دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است.

مترجم کتاب لبیک یا حسین خاطر نشان کرد: سخنرانیهای سیدحسن نصر الله، خصوصاً در شب هایی از ماه محرم ویژه هستند. مثلاً وی در مزار سید عباس موسوی، دبیر کل پیشین حزب الله لبنان سخنرانی پرشوری میکند و می گوید سید عباس قطعهای از سید الشهدا است که در لبنان دفن شده است.

مرکبی با بیان اینکه هیچ ارگان و یا سازمانی آماده نیست، سخنرانی های ترجمه شده را منتشر کند، گفت: چاپ کتاب امروز خیلی هزینه بردار است، از طرفی شاید موضوعات ذکر شده از اهمیت چندانی برای افراد برخوردار نیست.

مترجم کتاب لبیک یا حسین اضافه کرد: اقدام حجت الاسلام زائری در چاپ این کتاب، قدم مبارکی است و من امیدوارم باقی ترجمه که حدوداً 10 برابر این کتاب است، به زودی منتشر شود.

یادآور می شود کتاب "لبیک یا حسین" گفتارهای عاشورایی سید حسن نصر الله با ترجمه سید حسین مرکبی و با مقدمه حجت الاسلام محمدرضا زائری به تازگی از سوی انتشارات خمیه روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها