آلبوم عرفانی «یَلَّلی» رونمایی شد؛

پاسداشت ادبیات و شعر اصیل رسالت موسیقی/ مهدوی: یَلّلی حامل موسیقی پاکیزه است+ تصاویر

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «یَلّلی» اثر داوود آزاد و تجلیل از علامه شیخ محمدعلی حزین لاهیجی در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ - 27January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از آلبوم «یَلَّلی» با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، ساعد باقری و رضا مهدوی در جشن امضا و رونمایی از آلبوم «یَلَّلی» با اجرای زنده داوود آزاد و نکوداشت علامه شیخ محمدعلی حزین لاهیجی در حوزه هنری برگزار شد.

میلاد عرفان‌پور مدیر دفتر موسیقی حوزه هنری در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این مراسم پاسداشت شعر و موسیقی است، اظهار داشت: اگر قائل به رسالتی بر گردن موسیقی باشیم که هستیم؛ یکی از مهمترین این وظایف پاسداشت ادبیات و شعر اصیل است.

وی از داوود آزاد بخاطر خلق این آلبوم موسیقی تشکر کرد و افزود: داوود آزاد، آزادمردانه به شعر و هنر اصیل پرداخت و موسیقی را آنگونه خواست تا با اصالت هنر ایرانی ما گره خورده باشد.

رئیس دفتر موسیقی حوزه هنری ادامه داد: این آلبوم موسیقی برگ افتخاری برای هنر ما خواهد بود و برای حوزه هنری نیز افتخاری بود. ان‌شاءالله که از این سلسله کار‌ها در تمام دفاتر حوزه هنری کشور صورت گیرد.

رضا مهدوی پژوهشگر موسیقی در ادامه این مراسم به اهمیت آلبوم یَلّلی اشاره کرد و اظهار داشت: شاکله حوزه هنری بر خلق چنین آثار معنوی و عرفانی ایجاد شده و می‌باید ادامه‌دار باشد. آلبوم یَلّلی نشانگر این معناست که شخصیت هنرمندی مانند داوود آزاد می‌تواند به موسیقی سرزمین خود ببالد.

پاسداشت ادبیات و شعر اصیل رسالت موسیقی/ مهدوی: یَلّلی حامل موسیقی پاکیزه است

این کارشناس موسیقی گفت: فضای موسیقی می‌طلبد که امثال ما حضور داشته باشیم؛ دولتی‌ها و خصوصی‌ها ورود پیدا کرده‌اند و موسیقی را صرفاً تجاری و اقتصادی می‌نامند و هنرمندان را به این سمت می‌کشند که البته راه هنر این نیست.

مهدوی آلبوم یَلّلی را یکی از معرفت‌های موسیقی دانست و افزود: داوود آزاد یکی از خصایص موسیقی نیکوی عرفانی این سرزمین است. آثار داوود آزاد مسیر درستی را طی کرده و وسوسه انگیز نشده و وجود او به حواشی موسیقی منحرف نشده تا به آن چیزی که امروز اقتصاد هنر نامیده شده بپردازد که کاملاً غلط است. اقتصاد هنر با اقتصاد ورزش و برند‌های تجاری متفاوت است. اساسأ هنر اقتصادپذیر نیست البته هنر خوب مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

این نوزانده خاطرنشان کرد: داوود آزاد صدا و موسیقی نرمینه در موسیقی ایران است. همانطور که استاد بنان نرم می‌خواند و همه سطوح جامعه لذت می‌بردند. هواداران داوود آزاد نیز از سطوح مختلف جامعه هستند. حوزه هنری باید از چنین هنرمندانی حمایت و دفاع کند چراکه می‌توانند بخش مهمی از لطمه‌هایی که به فضای موسیقی جامعه وارد شده را جبران کنند.

این منتقد و کارشناس موسیقی عنوان کرد: نگاه ویژه داوود آزاد به مباحث حکمی و فلسفی موسیقی حاکی از پشتوانه عمیق موسیقایی وی است. کار‌های او ما را بیشتر متوجه می‌کند که وقتی موسیقی‌هایش را گوش می‌دهیم با یک فضای نرم و مخملین و فضایی که پر از آرامش است، مواجه هستیم. در شرایطی که فضای جامعه پر از تنش و مشکلات اقتصادی است، موسیقی یَلّلی مردم را به آرامش دعوت می‌کند.

مهدوی تاکید کرد: جامعه امروز ما نیاز به آرامش دارد درحالی که همه ما بی جهت در همه امور منتقد هستیم و بی جهت دخالت می‌کنیم و این کار درست نیست و باید هرکاری را به اهلش سپرد. ما با این آلبوم سبد شنیداری خوبی را برای مردم تهیه کرده‌ایم. این آلبوم نقطه عطفی خواهد بود که ما به آرامش باز خواهیم گشت اگر با پشتوانه قوی فرهنگ ایرانی که بخش مهمی از آن موسیقی در جامعه توسعه پیدا کند.

پاسداشت ادبیات و شعر اصیل رسالت موسیقی/ مهدوی: یَلّلی حامل موسیقی پاکیزه است

وی اظهار داشت: داوود آزاد در آلبوم یَلّلی با آرامشی که برگرفته از عرفان ایرانی است، شعر را درست مزه می⁦‌کند. این آلبوم خالی از ضعف است و اگر کارشناسان موسیقی آن را بررسی کنند، به این نتیجه خواهند رسید که این آلبوم حامل موسیقی پاکیزه است که امروز بسیار بسیار گوش‌ها نیازمند آن هستند

این کارشناس و منتقد موسیقی گفت: متاسفانه مافیای موسیقی یک شبه از یک نفر که هیچ صلاحیتی در موسیقی ندارد برند می‌سازد که فرهنگشان هیچ جایگاهی نزد خانواده‌های ایرانی ندارد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار