سعید اوحدی:

اجرای ۲ هزار برنامه فرهنگی و هنری در جشن انقلاب/ فرهنگسرای انقلاب افتتاح خواهد شد

نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه «چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ - 29January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای ۲ هزار برنامه متنوع فرهنگی و هنری شهرداری تهران، اظهار داشت: در مجموع بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران برگزار خواهد شد. یکی از اتفاقات مهم این ایام افتتاح فرهنگسرای انقلاب در ۱۲ بهمن‌ماه است که در ضلع شمالی مرقد امام خمینی (ره) واقع است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از رونمایی ۲ آلبوم موسیقی «ایران» با صدای سالار عقیلی و «انقلاب» با صدای تاج خبر داد و گفت: همایش‌های بزرگ دختران انقلابی با تجلیل از «مرضیه هاشمی» فردا در میدان امام حسین (ع) تهران با حضور بیش از ۱۰ هزار از بانوان تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: روز گذشته در قالب برنامه‌های تجلیلی از ۷۰ نویسنده با ۹۱ اثر در باغ کتاب تقدیر شد. در حوزه تجلیل‌ها ویژه برنامه «فصل رویش» در قالب ۱۰ برنامه از ۴۰ چهره جوان انقلاب در حوزه تئاتر، فیلم، ورزش، شعر، ادبیات، ایثار و شهادت و علم و فناوری را خواهیم داشت.

اوحدی گفت: ۴۰۰ برنامه در فضای مجازی پیش‌بینی شده است. در حوزه قرآن و عترت شش برنامه با ۶۰۰ اجرا با نقش قرآن در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، نمایشگاه‌های مختلف در مناطق ۲۲گانه شهرداری و نذر سمنو حتماً مطابق سال‌های گذشته در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد. تجلیل از شهدای جهاد سازندگی با عنوان «سنگرسازان بی سنگر» با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نخستین بار خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره افتتاح فرهنگسرای انقلاب در ضلع شمالی و روبروی موزه امام خمینی (ره) در مرقد امام راحل گفت: این فرهنگسرا میزبان نمایشگاه‌های کتاب و هنر‌های تجسمی خواهد بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سال ۹۷ با مشکل جدی بودجه مواجه شدیم و امسال چهار درصد بودجه شهرداری تهران صرف فعالیت فرهنگی شده است. این میزبان بودجه اصلأ جوابگوی حجم نیاز‌های فرهنگی ما نیست.

وی گفت: بازگشایی ارکستر تهران کار سنگینی است که امیدواریم امسال با تصویب بودجه معاونت فرهنگی بتوانیم ارکستر تهران و جشنواره‌های فیلم تهران را ادامه دهیم.

اوحدی از برگزاری هفته فرهنگی محور مقاومت خبر داد و گفت: این برنامه با رویکرد مردم مظلوم یمن با همکاری نیروی قدس سپاه برنامه‌ریزی شده است. بخش عمده برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق پایین شهر تهران بوده است.

وی از نگاه منطقی در بودجه سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: بودجه سال آینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با نگاه منطقی افزایشی همراه خواهد بود و به همین واسطه اتفاقات تعطیل شده این سازمان از جمله جشنواره موسیقی تهران و ارکستر تهران را راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری نسبت به موضوع نفوذ در عرصه فرهنک هشدار داد و عنوان کرد: دشمن به شدت به دنبال دو قطبی کردن جامعه ایرانی است و به همین دلیل بین هنرمندان و جریان‌های فرهنگی مشکل ایجاد می‌کند. آن‌ها در رسانه‌هایشان کوچکترین حرکت‌های ما را تحلیل و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ شاهد تحول عظیمی در زمینه هنر‌های نمایشی و موسیقی خواهیم بود. تمام فعالیت‌های سازمان با پشتیبانی ۱۰ دستگاه خارج از شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری خواهند بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار