امیرعبداللهیان:

مداخله در امورداخلی کشور‌ها به یک راهبرد برای آمریکا تبدیل شده است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: متاسفانه مداخله مستقیم در امور داخلی سایر کشور‌ها به یک راهبرد در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ - 29January 2019

به گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا اظهار داشت: «توسعه همه جانبه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأیید مسئولان ونزوئلا بوده است».

وی با توجه به مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورش افزود: «آمریکا با تحریک گروه‌های معارض، سعی در تسلط بر منابع نفتی و ذخایر ونزوئلا را دارد».

سفیر نزوئلا گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه را عالم موثری در تعمیق و تقویت مناسبات دو کشور بیان کرد و خواهان افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نیز مناسبات دو کشور را نزدیک و صمیمانه و دخالت‌های آمریکا در کشور‌های دیگر را تهدیدی بر صلح و ثبات جهانی دانست.

وی همچنین افزود: «تحولات ونزوئلا را با دقت رصد می‌کنیم و از ناآرامی‌هایی که طی ماه‌های گذشته و خصوصا از ابتدای سال جاری در کشور شما رخ داده متأسفیم».

امیرعبداللهیان با اشاره به دخالت‌های آمریکا در دیگر کشور‌ها اظهار داشت: «متأسفانه مداخله مستقیم در امور داخلی سایل کشور‌ها به یک راهبرد در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و اگر عوامل واشنگتن در بسیاری از موارد بطور پنهان مداخله می‌کردند این بار دست دخالت امریکا در ونزوئلا به وضوح قابل مشاهده است».

وی در ادامه تصریح کرد: «از هر ابتکاری در جهت تثبیت جایگاه دولت قانونی ونزوئلا و کمک به حل وفصل مسالمت آمیز این اختلافات از طریق گفتگوی فراگیر میان طرف‌های داخلی در ونزوئلا استقبال می­ کنیم».

وی تقویت گفتگو‌های داخلی و راهکار‌های سیاسی را مسیر گذر از بحران کنونی ونزوئلا دانست و اظهار داشت: «حل و فصل اختلافات بین دولت ونزوئلا و گروه‌های معارض از طریق گفتگو داخلی و راهکار سیاسی قابل حصول است».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار