در شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) صورت گرفت؛

برپایی دسته عزاداری دانش آموزان و فرهنگیان «سادات» قم

دسته عزاداری ۶ هزار نفری فرهنگیان و دانش آموزان سادات استان قم شنبه شب، به عزاداری شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) پرداختند.
کد خبر: ۳۳۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ - 10February 2019

برپایی دسته عزاداری دانش آموزان و فرهنگیان «سادات» قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دسته عزاداری 6 هزار نفری فرهنگیان و دانش آموزان سادات استان قم در شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزان و فرهنگیان سادات استان قم ابتدا با اجتماع در مسجد امام حسن عسکری(ع)، محل برپایی مراسم هیئت رزمندگان اسلام، نماز جماعت مغرب و عشاء را اقامه کردند.

سپس «بهرام سرمست» استاندار و «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، حضور دانش آموزان و معلمان در آیین باشکوه عزاداری شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س)، را ارج نهاده و از عموم شرکت کنندگان خواستند با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن، پشتیبانی خود را از آرمان های اسلام و انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری به منصه ظهور برسانند.

در ادامه، از بین شرکت کنندگان، قرعه کشی به عمل آمد و چهار دانش آموز سادات به همراه پدرانشان جهت اعزام هوایی به سفر عتبات عالیات انتخاب شدند.

سپس دسته عزاداری هیئات مذهبی دانش آموزی و دانش آموزان سادات قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند و با مرثیه سرایی و سینه زنی و با قطرات اشک و ناله های سوزان، سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) را به ساحت مقدس امام زمان(عج) و حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها