به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، محمد خزاعی دبیر جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت طی یادداشتی از حضور قدرتمند فیلمسازان انقلابی و دفاع مقدسی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تمجید کرد.
وی در یادداشتی آورده است: در حالی که انتظار میرفت در چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد تولیدات چشمگیرتری در حوزه سینمای انقلاب، تاریخ معاصر و روایت دوران دفاع مقدس و مفهوم مقاومت میبودیم متاسفانه، به طرز آشکاری شاهد کم کاری و بی مهری دستگاههای فرهنگی و اجتماعی و سازمانها و نهادهای مختلف در زمینه تولید فیلمهای انقلابی هستیم.
جای سوال است دستگاهها و سازمانهای عریض و طویلی که سالانه بودجههای زیاد را به نام فیلمهای انقلابی و دفاع مقدس در قالب تشکلها، کارگروهها و شوراهایهای گوناگون اخذ میکنند چرا کارنامه آبرومندی را در حساسترین مقطع تاریخ انقلاب به نمایش نگذاشتهاند؟ متولیان و مسئولان این نهادها و سازمانها نسبت به این بی توجهی، کم کاری و عدم اهتمام باید پاسخ گو باشند. چرا شاهد خروجیها و فرایندهای قابل دفاعی نیستیم؟
در این میان، تلاشها و مجاهدت تعدادی از فیلمسازان که با همت و به صورت خودجوش دست به آفرینش فیلمهای ارزشمند و ماندگار زدند نمیتوان نادیده گرفت. اثاری که به حساسترین مضامین انقلاب و تاریخ معاصر مانند: جریان منافقین، اسلام هراسی، جریان شناسی ضد فساد اقتصادی و رانتخواری و میراث فخرآمیز دفاع مقدس و مفهوم مقاومت اسلامی پرداختهاند.
خدا را شکر، که فیلمهای شما عزیزان تا حدودی کم کاری بسیار دستگاهها و نهادهای ذیربط را جبران کرد.
وظیفهام میدانم خداقوت و خسته نباشید بگویم به سینماگران عزیزی چون سرکارخانم نرگس آبیار «شبی که ماه کامل شد» به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و آقایان محمدحسین مهدویان «ماجرای نیمروز؛ ردخون» به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی، مهدی جعفری «23 نفر» به تهیه کنندگی مجتبی فراورده، رضا زهتابچیان «دیدن این فیلم جرم است» به تهیه کنندگی محمدرضا شفا، هادی حاتمند «مدیترانه» به تهیه کنندگی رشید حاتمند، سلما بابائی و ونداد دوشن «وکیل مدافع» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری و ... که در نقطه عطف چهل سالگی تاریخ انقلاب اسلامی و در جشن سینمای انقلاب آبروداری کردند و با خلق فیلمهای تاثیرگذار و پرمایه گوشههایی از ظرفیت و انرژی سینمای انقلاب را به رخ کشیدند.
انتهای پیام/ 121