یادداشت/

40 سالگی انقلاب اسلامی کدام افتخار را برای ما ورق می‌زند؟

یک از دستاورد 40 سال ایستادگی ملت ایران، قطع کردن دست‌های غارتگر از منابع ایران بود که زمانی آمریکا بدون هیچ مانعی ایران و سردمداران آن را تبدیل به گاوی شیرده برای خودکرده بود.
کد خبر: ۳۳۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ - 13February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. تاریخی بس عظیم در این 40 سالگی برای ملت ایران رقم خورده و گاه حوادثی رخ نموده است که با قرن‌ها تاریخ کشور ایران برابری می‌کند.

هیچ برهه‌ای از تاریخ کشور ما به یاد نمی‌آورد که تمامی قدرت‌های بزرگ دنیا با همه‌ی ایادی و مزدوران ریز و درشتشان، اعم از دور و نزدیک با همه‌ی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به جنگ ملتی رفته باشند تا قدرت حاکمیت برخود را از آن‌ها سلب کنند؛ ولی در این خیز و تهاجم بزرگ و همه‌جانبه به اهداف خویش نرسیده باشند. معمولاً این روز‌ها فرصت مناسبی است برای مرور پرونده‌ی انقلاب که در طول این 40 سال اخیر بر پایه و خواست اراده‌ی ملت ایران رقم خورده است.

آری پرونده را مرور می‌کنند و می‌گویند: سرعت پیشرفت علم 11 برابر به نسبت کل دنیاست. ایران تولیدکننده قایق پرنده رادار گریز با سرعت 851 کیلومتر است. نخستین تولیدکننده داوری گیاهی مقابله با ایدز در جهان است، نخستین تولیدکننده پودر استخوان در جهان است، هشتمین کشور تولیدکننده اورانیوم 20 درصد جهان است، جزء 8 کشور سازنده ناوشکن در جهان است. احداث‌کننده بلندترین سد بتنی در جهان است. سومین کشور تولیدکننده داروی بیمار‌ام‌اس در جهان است.

دومین کشور تولیدکننده هواپیما‌های استراتژیک خورشیدی در جهان است، در میان پنج ارتش قوی جهان در حوزه سایبری قرار دارد. سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان است در زمره هشت قدرت فضایی دنیا قرار دارد. سومین استخراج‌کننده سلول‌های بنیادی از دندان شیری در جهان است، ششمین کشور تولیدکننده زیردریایی در جهان است، یکی از کشور‌های مجهز به تکنولوژی انحراف موشک کروز در جهان است دومین کشور تولیدکننده پهپاد رادار گریز در جهان است.

یکی از کشور‌های توانمند در ارسال موجود زنده به فضا در جهان است، تنها کشور تولیدکننده تانک در خاورمیانه است تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادار گریز در جهان، سومین تولیدکننده دکل انتقال برق در دنیا، نهمین کشور صاحب چرخه‌ی کامل فضایی در جهان، سومین کشور دارای دانش تبدیل گاز به بنزین در جهان، پنجمین کشور سازنده ربات انسان‌نما در جهان، رتبه نخست منطقه و هشتم جهان در حوزه دانش نانو تکنولوژی را در اختیار دارد، رتبه سوم درمان نازایی در جهان را به خود اختصاص داده است، در زمره کشور‌های سازنده کشتی اقیانوس‌پیما قرار دارد، همه آنچه به‌اختصار بیان شد، مظهر افتخار، کارآمدی و توانمندی ملت ایران است که توانسته با توجه به استعداد، ابتکار و خلاقیتی که دارد به ظهور و بروز برساند.

اما آیا همه‌ی افتخاری که ملت ایران به تاریخ چهل‌ساله خود دارد همین دستاورد‌ها و موفقیت‌هاست یا چیز‌های دیگر است؟ به نظر من این افتخار را باید در امور دیگر جست‌وجو کرد همان اموری که رمز سایر موفقیت‌هاست.

ملت ایران در 22 بهمن 1357 با تکیه‌بر ایمان به خدا و با اعتقاد به کارآمدی دین در عرصه‌ی جامعه و حکومت، انقلاب اسلامی خود را به پیروزی رسانید بر همین مبنا و با تکیه‌بر همین اعتقادات مسیر خود را ادامه داد و همچنان ادامه می‌دهد.

ملت ایران در 40 سال اخیر گام‌هایی برداشت که می‌توان آن‌ها را مظهر افتخار واقعی نامید

اولین مسئله شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها به‌خصوص آمریکا بود. این‌یک ادعا نیست، بلکه یک واقعیت است که 40 سال دوام نظام جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین نشانه‌ی آن است، ضمن اینکه مصادیق فراوان نیز دارد. تسخیر لانه جاسوسی، دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج‌فارس بی‌پایه درآمدن وعده‌های قطعی آمریکا مبنی بر تعیین زمان برای سقوط جمهوری اسلامی ایران، بی‌اعتنایی آشکار ایران به تهدید‌های آمریکا، برهم زدن معادلات آمریکا برای تسلط بر خاورمیانه و اعتراف همه‌ی آن‌ها که بسیاری از اقدامات انجام‌شده در برخی از کشور‌ها ازجمله عراق، سوریه، لبنان و یمن به نفع ایران رقم خورد گسترش نفوذ ایران در منطقه، پیشرفت‌های ایران در ابعاد مختلف علی‌رغم تحریم‌ها و تهدید‌هایی مختلف آمریکا، همه و همه نشان می‌دهد که قدرت آمریکا در برابر اراده‌ی ملت ایران پوشالی است.

دومین دستاورد بزرگ 40 سال اخیر ایران، برگرداندن هویت ایرانیان و کسب عزت و شرف و اقتدار درصحنه‌ی ملی و بین‌المللی است. انقلاب اسلامی ایران مردم را از تحقیر شکننده‌ی و مضاعفی که رژیم پهلوی در سایه وابستگی به آمریکا به آن‌ها تحمیل کرده و بد نجات داد و از یک ملت تحقیرشده تبدیل به یک ملت آزاد و سربلند که بسیاری از ملت‌ها آرزوی دست‌یابی به جایگاه آن‌ها را دارند تبدیل کرد.

سومین دستاورد مهم 40 سال اخیر ایران بروز و ظهور استعداد، ابتکار و خلاقیت ایرانی مسلمان است که در پرتو حاکمیت رژیم‌های وابسته سال‌ها سرکوب‌شده بود.

چهارمین دستاورد 40 سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی دست‌یابی به‌حق تعیین تکلیف سرنوشت.
توسط ملت ایران است. قرن‌ها بود که ملت ایران هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خویش نداشتند، ولی در طول این 40 سال تنها قدرت تصمیم‌ساز در تعیین سرنوشت مردم، خود این ملت بودند. هیچ دستورالعملی از خارج توانایی آن را نداشت که به ملت ایران دیکته شود و حق تعیین سرنوشت را از این ملت سلب نماید.

پنجمین دستاورد 40 سال ایستادگی ملت ایران، قطع کردن دست‌های غارتگر از منابع ایران بود که زمانی آمریکا بدون هیچ مانعی ایران و سردمداران آن را تبدیل به گاوی شیرده برای خودکرده بود.

ششمین دستاورد 40 سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ارائه یک الگو به همه‌ی مردمان آزادی‌خواه و استقلال‌طلب جهان است که اگر ملتی اراده کند می‌تواند خود را از یوق استعمارگران و زورمداران نجات دهد.

این 40 سال را می‌توان مظهر افتخار نماید، ولی باید با حاکمیت دولتمردان انقلابی همراه باشد تا شاهد اوج قدرت ایران در ابعاد مختلف در سال‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار