رتبه اول ایران در پیشرفت «آموزش» پس از پیروزی انقلاب اسلامی

رضا قیومی‌پور در نشست «نوجوان پلاس» ضمن اشاره به جنگ نرم رسانه‌ای علیه ایران گفت: مردم کشورمان بیش از آن که در محاصره اقتصادی باشند، در محاصره رسانه‌ای هستند. این محاصره بدان معنا است که در نقطه اول اجازه نمی‌دهد که ما موفقیت‌های خود را ببینیم و در وهله بعد تلاش می‌کند که نقاط قوت کشور را به نقطه ضعف تبدیل کند.
کد خبر: ۳۳۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ - 18February 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دومین نشست از «نوجوان پلاس» در منطقه 8، در دبیرستان پسرانه دانشمند برگزار شد.

رضا قیومی‌پور در ابتدای این برنامه و پس از قرائت آیاتی از قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به جنگ رسانه‌ای در دنیا اظهار داشت: بررسی‌های پژوهشی مختلف نشان می‌دهد که مردم کشورمان بیش از آن که در محاصره اقتصادی باشند، در محاصره رسانه‌ای هستند. این محاصره بدان معنا است که در نقطه اول اجازه نمی‌دهد که ما موفقیت‌های خود را ببینیم و در وهله بعد تلاش می‌کند که نقاط قوت کشور را به نقطه ضعف تبدیل کند. برای مثال، همه فکر می‌کنند که آمار مطالعه در ایران پایین است و در هر کجا که نام کتاب و کتاب‌خوانی را ببرید، می‌گویند که ایرانی‌ها کتاب‌خوان نیستند. این موضوع در حالی است که کشورمان، در رتبه دوم، از نظر چاپ کتاب در زمینه‌های مختلف قرار دارد. این موضوع در زمینه‌های دیگر نیز دیده می‌شود. این روزها می‌بینید که بسیاری از کانال‌ها در فضای مجازی به شدت تلاش می‌کنند تا ناامیدی در بین مردم ایجاد کنند و از این طریق برنامه‌های خود را جلو ببرند.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کشور در 40 سال گذشته، پیشرفت در زمینه آموزش بوده است. در سال 1976 میلادی (1354 شمسی)، سهم افراد با سواد بالای 15 سال در ایران، 37 درصد جمعیت کشور بوده است در حالی که این عدد در سال 2014 میلادی (1393 شمسی) به بالای 80 درصد رسیده است. در حقیقت، در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران بیش از هر کشور دیگری توانسته است مردم خود را با سواد کند و از این نظر در رتبه اول قرار دارد.

قیومی‌پور افزود: مستندات زیادی برای اثبات این موضوع وجود دارد که می‌توان به مقالات چاپ شده در ژورنال‌های مهم بین‌المللی، ثبت اختراعات، ارجاعات و .... اشاره نمود. علاوه بر این، در حوزه سلامت نیز پیشرفت‌های شگرفی داشتیم. بر طبق آمار بانک سلامت جهانی، امید به زندگی در سال 1979 میلادی (1357 شمسی)، 55 سال بوده است. این عدد، امروز به 76 سال رسیده است.

این کارشناس رسانه به فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان برای کوچک جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان برای ضعیف جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی از راه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها، ایجاد شبهه است. برای مثال، در موضوع سلامت، شبهه‌ای وجود دارد و می‌گویند که رفاه عمومی و امید به زندگی در همه کشورها بالاتر رفته است و از همین منظر، افزایش امید به زندگی در ایران، دستاورد خاصی نیست. پاسخ به این شبهه چیست؟ پاسخ این است که ایران، نسبت به سایر کشورها افزایش امید به زندگی بالاتری داشته است.

وی عنوان کرد: باید بگویم که کشورمان در رتبه دهم، افزایش امید به زندگی در بین تمام دنیا قرار دارد. در موضوع بهداشت و سلامت، آمارهای مختلفی وجود دارد اما یکی از معتبرترین آمارها، آماری است که سالیانه از طریق سازمان بهداشت و سلامت جهانی منتشر می‌شود. این سازمان می‌گوید که رتبه ایران در خودکشی، 164 در بین 183 کشور دنیا است. این موضوع هم‌چنین در مساله شادی و افسردگی نیز وجود دارد.

قویمی‌پور گفت: جالب است بدانید که دشمنان ما تلاش‌های بسیار زیادی انجام می‌دهند که دستاوردهای انقلاب در زمینه سلامت را زیر سوال ببرند. برای مثال، این شایعه وجود دارد که مردم ایران، افسرده و غمگین هستند. این موضوع در حالی است که آمارهای جهانی و بین‌المللی چیز دیگری می‌گوید.  این جلسه، با پرسش و پاسخ دانش‌آموزان به پایان رسید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها