ما پیروزیم- ۴۱/ راوی راهیان نور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

استقبال از کاروان‌های زیارتی به مناطق جنوب روحیه بخش است

محمدمهدی روح‌پرور با بیان اینکه استقبال از کاروان‌های زیارتی به مناطق جنوب، روحیه بخش است، گفت: سبک زندگی شهدا و نوع شهادت برخی از آنان برای نسل جدید که جنگ را ندیده‌اند، بسیار متفاوت است.
کد خبر: ۳۳۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ - 04March 2019

گروه استان‌های دفاع‌پرس: هر ساله کاروان‌های متعددی عازم مناطق جنگی در غرب و جنوب کشور می‌شوند و خانواده‌های بسیاری با شرکت در این اردوها و شنیدن خاطرات جنگ، حال و هوای دوران دفاع مقدس را پیدا و دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدی میثاق می‌کنند. افراد بسیاری برای این اعزام‌ها تلاش می‌کنند که یکی از این دست افراد راویان هستند که گاها خود زخم خورده و درد چشیده دفاع مقدس‌اند.

محمدمهدی روح‌پرور که خود از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، برادر شهید و یکی از راویان راهیان نور است در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، اظهار داشت: حدود 12 سال است که به عنوان راوی کاروان‌های اعزامی به مناطق جنوب غرب، فعالیت می‌کند.

وی که تازه از گرد راه مناطق جنگی رسیده با اشاره با اینکه سالانه حدود 8 مرتبه با کاروان های دانش آموزی، دانشجویی و مردم عادی با مناطق عملیاتی اعزام می شوم، ادامه داد: 6 تا 9 اسفند ماه به همراه دانش آموزان دختر دبیرستان هاجر به مناطق عملیاتی رفتم.

روح‌پرور افزود: این سفر از امامزاده سید جعفر یزد به سمت مناطق جنوب شروع شد که روز اول سفر با دانش آموزان با دهلاویه، هویزه، شهدای هویزه، معراج شهدا و رزمایش پادگان شهید مسعودیان آشنا شدند.

این راوی سرزمین نور با اشاره متحول شدن برخی از زائران در این اردو، بیان داشت: دعوت شدگان اصولا در سنینی هستند که جنگ را ندیده‌اند و شهدا و جانفشانی هایشان را لمس نکرده‌اند؛ بنابراین پیش می آید که در ابتدا امر به این سفر به چشم سفری تفریحی نگاه می‌کنند، اما بعد از حضور در منطقه و روایتگری ها در دلبستگی به شهدا، برخوردهایشان، حفظ حجاب و رعایت کردن اصول دین کاملا متفاوت‌تر از قبل می شوند.

این برادر شهید با اشاره به سفر اخیر خود به مناطق عملیاتی، تاکید کرد: به گفته خود دانش آموزان و حتی مدیر مدرسه اعزام شده، این سفر راهیان نور بسیار موثر و تاثیرگذارتر از قبل بوده است.

زائرین از راهیان نور استقبال می کنند/ قریب به 12 سال است که روایت گری می کنم

وی با اشاره به اینکه استقبال از کاروان‌های زیارتی به مناطق جنوب، روحیه بخش است، ابراز داشت: سبک زندگی شهدا و نوع شهادت برخی از آنان برای زائران، بسیار متفاوت است.

روح‌پرور در پایان یادآور شد: چون خودم رزمنده بودم و هم برادرم شهید شده؛ وظیفه خطیری بر خود احساس می کردم که راوی شوم. حتی زمانی که مشغول به کارهم بودم تمام تلاشم را می‌کردم که بتوانم به روایتگری در سرزمین نور بپردازم و گوشه‌ای از ایثار و مقاومت و خصوصیات شهدا را به نسل جدید انتقال دهم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار