به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، فاتح «بادپروا» از داوران سومین جشنواره ملی «تئاتر خیابانی شرهانی» داشت: هر جشنوارهای ساز و کارهای لازم خود را از نظر نرم افزار و سخت افزار دارد، در حوزه جشنواره های تئاتر خیابانی، سخت افزار اهمیت چندانی ندارد، در حقیقت میادین شهر، پارک ها، خیابان و مکان های عمومی، امکان برگزاری اثر را فراهم می کند، هر چند باید دانست دشوارترین شیوه برای اجرای نمایش، تئاتر بیرونی یا خیابانی است.
وی ادامه داد: جشنواره تئاتر شرهانی از چند منظر قابل توجه است، یکی از منظر برگزاری دلسوزانه و عاشقانه تیم اجرایی که انصافا از هیچ تلاشی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره، دریغ نکردند و دیگر اینکه مضمون جشنواره با محل برگزاری جشنواره همخوانی دقیقی دارد، منطقه شرهانی که زمانی شاهد ایثار و شهادت جوانان این سرزمین بوده است، هم اینک شاهد اجرای آثار هنری با همان مضامین و موضوعات است.
عضو هیئت داوران سومین جشنواره ملی تئاتر شرهانی تاکید کرد: تئاتر شرهانی علاوه بر اینکه دریچه ای به سمت دوران دفاع مقدس و نشان دادن دلاوری ها و رشادت هاست، می تواند آسیب ها و دردهای دوران جدید را با زبان تئاتر خیابانی به مخاطب انتقال دهد.
وی با بیان اینکه جشنواره شرهانی محلی برای داد و ستدهای فرهنگی بین هنرمندان و مخاطبان است، اظهار کرد: باید دانست بسیاری از مشکلات و بحران های اجتماعی را نمی توان با میلیاردها تومان پول کاهش داد و یا از بین برد، اما به زبان تئاتر و در قالب هنر، بسیاری از مفاهیم اجتماعی را در رفتارها و باورهای مردم نهادینه کرد.
بادپروا با اشاره به نوپا بودن جشنواره تئاتر شرهانی تبیین کرد: این جشنواره هر چند از نظر شکلی و ساختار اداری به جایگاه اصلی خود نرسیده است، اما با تلاش و همت اهالی تئاتر دهلران و اعضای ستاد اجرایی جشنواره به خوبی توانسته راه خود را در پیش گیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر عشق و علاقه برگزارکنندگان جشنواره با علم و تخصص و تولید علم آمیخته شود، قطعا در آینده نزدیک می تواند به مانند جشنواره مریوان تثبیت و ماندگار شود.