رئیس پلیس راهور ناجا:

میانگین تلفات جاده‌ای در ایران از میانگین دنیا و آسیا پایین‌تر است

رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌ میانگین کشته‌شدگان حوادث رانندگی در ایران از میانگین جهان و آسیا پایین‌تر است.
کد خبر: ۳۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ - 16November 2014

میانگین تلفات جاده‌ای در ایران از میانگین دنیا و آسیا پایین‌تر است

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور در مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک گفت: در اسلام اگر یک انسان کشته شود گویی یک ملت کشته شده است و اگر یک نفر احیا شود یک ملت احیا میشود.

وی افزود: دو شاخص عمده برای تشخیص میزان سوانح وجود دارد و یکی از آنها به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است و دیگری به ازای هر 100 نفر جمعیت، که در سال 84 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در کشورمان 25 نفر کشته میشدند و در اواخر سال 2014 این تعداد به 6.5 نفر رسید که بیش از 70 درصد کاهش را نشان میدهد.

مؤمنی اظهار داشت: میانگین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در دنیا به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه حدود 7.3 درصد است و میانگین آسیا هم 10.9 نفر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: تلفات سوانح رانندگی به ازای 100 نفر از جمعیت در سال 84 در ایران 40 نفر بود که الان رسیده به 21 کشته که کاهش حدود 50 درصد را نشان میدهد. همچنین به نسبت عدد مطلق در سال 84 نزدیک به 24 هزار نفر کشته میشدند اما در پایان سال 92 این عدد به 18 هزار رسید و در اواخر 2014 عدد 17 هزار نفر ثبت شد که حدود 40 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بالاترین آهنگ کاهش میزان تصادفات در جهان برای کشور ما است، گفت: به نسبت خودرو وضعیتمان از میانگین دنیا بهتر است و با هیچ شاخصی در دنیا میزان تصادفات در ایران در رتبه بالای دنیا نیست بلکه در میانگین قرار دارد.

مؤمنی اظهار داشت: راه و مسیری که انتخاب کردهایم مسیری است روبه کاهش و مؤلفههایی که بیشترین نقش را برای کاهش میزان تصادفات دارد عبارت است از قوانین موجود در کشور، ایمنی وسایل حمل و نقل، ایمنی راهها و معابر، ارتقای امداد، نجات و درمان، ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی، رفتار ترافیکی، دولت الکترونیک و مدیریت تقاضای سفر و صنعت بیمه.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: چرا باید تصادفات سیستم حملونقل عمومی به مقدار تصادفات خودروهای شخصی باشد در صورتی که هر شهروندی براساس استانداردهای جهانی باید با 200 الی 300 متر پیادهروی به اولین سیستم حملونقل عمومی برسد.

مؤمنی در خاتمه با بیان اینکه با هیچ عنوان با تکیه بر یک عامل آن هم عامل انسانی نمیتوان ترافیک و تصادفات را کاهش داد و سهم عامل انسانی و فرهنگسازی در کاهش تصادفات بیشتر است، خاطرنشان کرد: به دلیل نصب سیستم مکانیزه روی پل صدر شاهد تغییر رفتار ترافیکی در این مسیر و در محدوده آن هستیم.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار