لاریجانی در دیدار با سفیر قزاقستان در تهران:

لزوم گسترش صنعت توریسم میان ایران و قزاقستان/ نخستین پرواز آستانه و تهران فردا صورت می‌گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه‌های گسترش توریسم میان ایران و قزاقستان باید فراهم شود.
کد خبر: ۳۳۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ - 17March 2019

لزوم گسترش صنعت توریسم میان ایران و قزاقستان/ نخستین پرواز آستانه و تهران فردا صورت می گیردبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با «اسخت ارازبار» سفیر جدید قزاقستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن اشاره به ارتباط نزدیک ۲ کشور اظهار داشت: قرارداد‌هایی میان ۲ کشور منعقد شده که به جریان صادرات و واردات کالا میان ایران و قزاقستان کمک می‌کند، اما باید مسیر تسهیل این ارتباط نیز فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به توافقات اخیر میان رؤسای جمهور دو کشور عنوان کرد: تجار ایرانی می‌توانند فعالیت خوبی در قزاقستان داشته باشند.

سفیر قزاقستان در تهران در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد: امیدوارم طی زمان حضور خود در ایران به عنوان سفیر بتوانم با دوستی و مراوده‌ای که با مسئولان وزارت امور خارجه دارم، در راستای توسعه روابط دو کشور گام بردارم.

نخستین پرواز میان تهران و آستانه زمینه‌ای برای گسترش صنعت توریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت افزایش سطح همکاری‌های تجاری میان ایران و قزاقستان بر اهمیت توسعه صنعت توریسم نیز تأکید کرد و افزود: زمینه‌های لازم برای گسترش صنعت توریسم میان ایران و قزاقستان از جمله تبلیغات و تسهیلات باید فراهم شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: قرارداد‌های میان ۲ کشور بتواند زمینه را برای گسترش تجارت فراهم کند.

سفیر قزاقستان در تهران در پایان با بیان اینکه فردا نخستین پرواز میان آستانه و تهران صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: قرار است هفته‌ای یک بار میان ایران و قزاقستان پرواز رفت و برگشت صورت گیرد که این پرواز در شرایطی که پروازی میان ایران و کشور‌های همجوار یعنی تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان وجود ندارد، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها