رحمانی‌فضلی مطرح کرد؛

دستگاه‌های متولی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان باید برنامه زمانی ارائه دهند

وزیر کشور گفت: هر دستگاه‌های متولی امری خاص در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان است باید یک برنامه زمانی ارائه دهد.
کد خبر: ۳۳۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ - 03April 2019

دستگاه‌های متولی کمک رسانی به سیل زدگان باید برنامه زمانی ارائه دهندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که عصر امروز در وزارت کشور و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و امدادی برگزار شد، اظهار داشت: پیرو ملاقاتی که روز گذشته با رهبر انقلاب داشتیم، معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و فرمانده ستاد کل نیرو‌های مسلح گزارش هایی خدمت ایشان ارائه دادند و ایشان هم رهنمود‌هایی را بیان کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: ایشان یک نکته‌ای را به عنوان دغدغه بیان کردند و گفتند این سیل تمام می‌شود، ولی مشکلات آن باقی می‌ماند و خسارت‌های جانی و مالی برای مردم وجود خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید دغدغه هایی رهبری را در خصوص سیل زدگان رفع کنیم، اظهار کرد: هر دستگاهی که متولی امری خاص در کمک رسانی است باید یک زمان بندی را ارائه دهد.

در ادامه این جلسه نماینده جهاد کشاورزی گفت: ۸۵ هزار هکتار از باغات خوزستان و ۱۲ هزار راس دام تلف شده است.

وی افزود: صندوق بیمه باید خسارت همه کسانی را که بیمه بودند بدهد و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خسارت دیدگان است.

وی با بیان اینکه در هنگام نجات روستاییان آن‌ها بیشتر نگران دامهایشان بودند،اظهار کرد: ۲۴۰ هزار دام جابجا کردیم، اما این‌ها نیاز به علوفه دارند و ۵۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از تلف دام های نیاز داریم.

در ادامه امیر محمودی نماینده ارتش گفت: تمام توان رزمی و امکانات خود را به کار گرفتیم و اردوگاه‌های راهیان نور را هم برای اسکان سیل زدگان آماده کرده ایم.

وی با اشاره به سد دز گفت: در سد دز تا ۱ میلیون متر مکعب می‌توانیم ظرفیت ذخیره را افزایش بدهیم و با کانال‌های انحرافی آب را به سمت کوه هدایت کنیم.

همچنین سهرابی نماینده بنیاد مسکن گفت: ۳۲ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب و ۵۴ هزار واحد مسکونی هم نیازمند تعمیر هستند و در مجموع ۸۶ هزار واحد را ارزیابی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تا ۱ سال آینده همه واحد‌ها ساخته می‌شود.

در ادامه نماینده وزیر ارتباطات گفت: بیشترین آسیب در پلدختر است و ۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه خطوط مخابراتی خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار