امام جمعه بندر دیر:

پاسداران در جریان سیل اخیر حضور فعالی داشتند

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» گفت: پاسداران با حرکت در خط حسین بن علی (ع) در همه عرصه‌ها تا امروز خوش درخشیده‌اند و در جریان سیل اخیر هم حضور فعالی داشتند و این مدال افتخاری که امام بر سینه سپاه نصب کرد که «اگر سپاه نبود، کشور نبود»؛ مردم ما این را امروز به رأی‌العین می‌بینند.
کد خبر: ۳۴۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ - 05April 2019

درس بعثت اخلاق، خودباوری و ایستادگی در مقابل طاغوت است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بندر دیر در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر، با بیان اینکه امروز هم در پرتو بعثت پیامبر باید در همه عرصه‌های پیشرفت کنیم، اظهار داشت: مراسمی که به عنوان بعثت پیامبر برگزار می‌شود، باید محتوایش این پیام داشته باشد که جوان ما وقتی از مراسم بیرون می‌آید از بعثت درس اخلاق، خودباوری و ایستادگی در مقابل طاغوت بگیرد.

امام جمعه بندر دیر با اعلام اینکه مراسم جشن پیغمبر (ص) نباید به صرف سرگرم‌کردن باشد، گفت: دور کردن جوانان از ارزش‌ها، اخلاق و برنامه‌های پیغمبر (ص)، بزرگ‌ترین ظلم به پیامبر اسلام به نام ایشان است.

وی خطاب به نماینده جنوب استان در مجلس که در نمازجمعه این هفته دیر حضور داشت، عنوان کرد: از محل اعتباراتی که شما از وزارت نفت گرفته‌اید، ما تاکنون ندیده‌ایم بودجه‌ای در مباحث دینی به‌ویژه نسبت به مصلی‌ها، سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه و برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی تخصیص پیدا کند که انتظار می‌رود در آینده این امر محقق شود.

خطیب جمعه بندر دیر در رابطه با مشکلات اشتغال جوانان شهرستان دیر، ابراز کرد: علاوه بر بحث بومی و غیربومی که در گذشته بود و از استان‌های دیگر در «عسلویه» مشغول به کار می‌شدند، الان شهرستان دیر را نسبت به دیگر شهرستان‌های جنوبی غیربومی حساب می‌کنند که واقعا این تبعیض آشکاری است.

وی با بیان اینکه نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی باید از حق جوانان دیر هم دفاع کند، افزود: ما از مدیرعامل منطقه ویژه تقدیر می‌کنیم که تلاش‌هایی در زمینه حل مشکل اشتغال داشته‌اند؛ اما می‌طلبد نماینده مجلس هم برای حل مشکلات جوانانی که در سال‌های گذشته در عسلویه سرکار رفته‌اند، اما الان بلاتکلیف رها شده‌اند، تدبیری بیاندیشد.

حسینی با اشاره به این‌که بخشی از اعتبارات نفت هنوز به شهرستان دیر اختصاص پیدا نکرده است، ادامه داد: بخشی از اعتبارات به جاده غربی و جاده وفاق تخصیص پیدا کند.

وی با بیان این‌که زمان افتتاح بیمارستان دیر به خاطر نواقصات آن، مخالف افتتاح تا زمان تکمیل آن بودم، گفت: بعد از گذشت بیش از یک سال از بهره‌برداری بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر، همچنان مشکلاتی در زمینه پزشک متخصص و بدهکاری به پیمانکار دارد که هنوز مرتفع نشده است.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به لزوم کمک به سیل‌زدگان کشور و تقدیر از همکاری مردم، عنوان کرد: باید این حوادث برای ما مایه عبرت شود و در سدسازی‌ها و احداث راه‌آهن و کار‌های عمران‌شهری، همه جوانب را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در مسئله سیل اخیر، چهره دشمنان ما برای مردم بیشتر مشخص شد، افزود: دشمنان از آن طرف حساب هلال‌احمر را مسدود و از کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده جلوگیری کردند، آن‌وقت از انسانیت دم می‌زنند.

حسینی با دفاع از عملکرد سپاه در تمامی عرصه‌ها، اظهار کرد: پاسداران با حرکت در خط حسین بن علی (ع) در همه عرصه‌ها تا امروز خوش درخشیده‌اند و در جریان سیل اخیر هم حضور فعالی داشتند و این مدال افتخاری که امام بر سینه سپاه نصب کرد که «اگر سپاه نبود، کشور نبود»؛ مردم ما این را امروز به رأی‌العین می‌بینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار