حجت الاسلام موسوی در نشست خبری کنگره جهانی"جریانات افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام"

گروه‌های تکفیری هیچ صله‌ و ارتباطی با جهان اسلام ندارند/۳۰عنوان کتاب محصول علمی کنگره خواهد بود

رئیس ستاد برگزاری کنگره جهانی "جریانات افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" گفت: هدف نهایی کنگره اجماع جهانی علمای جهان اسلام علیه تکفیر است.
کد خبر: ۳۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ - 18November 2014

گروه‌های تکفیری هیچ صله‌ و ارتباطی با جهان اسلام ندارند/۳۰عنوان کتاب محصول علمی کنگره خواهد بود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده موسوی" رئیس ستاد برگزاری کنگره جهانی "جریانات افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" در نشست خبری این ستاد با اشاره به اینکه این کنگره مهمترین و بی نظیرترین رویداد جهان تشیع است، اظهار کرد: فکر این کنگره غریب به ۳ سال است که ذهن علمای حوزه علمیه قم جوانه زده است.

وی شرایط امروز جهان اسلام را علت برگزاری این جلسه عنوان کرد و افزود: در سال ۲۰۱۳ حدود ۹۵۰۰ نفر در عراق کشته شد که همین شرایط دامن زد به شرایط رادیکالیست و افراط در جهان اسلام که علمای اسلام در فکر ایجاد اجماعی علیه افراطگری تکفیریها افتادن.

 رئیس ستاد برگزاری کنگره جهانی "جریانات افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" اجماع جهانی علیه تکفیر را هدف نهایی این کنگره عنوان کرد و افزود: هدف نهایی کنگره اجماع جهانی علمای جهان اسلام علیه تکفیر است. گروههای تکفیری هیچ صله و ارتباطی با جهان اسلام ندارند.

حجت الاسلام موسوی از تعریف چهار کمیسیون اصلی در این کنگره خبر داد و گفت: کنگره ۴ کمیسیون دارد که تا به امروز ۱۰۰ مقاله علمی به دفتر کنگره رسیده است و در کنار این مقالات دیگر علمی انجام میشود، ۳۰ عنوان کتاب محصول علمی این کنگره خواهد بود، امیدواریم کنگره بتواند نیازهای علمی جهان اسلام را برآورده کند.

وی مهمترین خواستگاه تکفیر را مسئله جهل عنوان کرد، افزود: تلاش کنگره و رهبران دینی در این همایش علمی روشنگری درباره جریان تکفیری است، کمیسیون تبارشناسی جریانات تکفیری، عقاید، سیاست و جریانهای تکفیری و راههای مقابله برون رفت از شرایط حاضر برای جامعه اسلام چهار کمیسیون این کنگره خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار