وزیر ارشاد:

انقلاب ما بر مائده قرآن کریم، اسلامی شد/ تربیت هزاران نخبه حاصل برگزاری مسابقات

سید عباس صالحی گفت: انقلاب اسلامی پیوند وسیعی با قرآن کریم داشت و رهبران انقلاب با متن و معارف قرآن آمیخته و عجین بودند، مقام معظم رهبری از جوانی مفسر قرآن بود و در واقع انقلاب ما بر مائده قرآن کریم انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۳۴۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ - 10April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین افتتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و سیدمهدی خاموشی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد.

در این مراسم صالحی طی سخنانی با اشاره به مبعث پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: بعثت فقط انتقال پیام نیست در ادبیات انسان سه اتفاق بزرگ وجود دارد و بعثت سه جا به کار رفته است آشناترین رستاخیز و یا بعثت و رستاخیز پایانی یا قیامت کبری است و در کنار آن بعثت پیامبر (ص) یکی دیگر از بعثت‌هاست.

وی ادامه داد: اگر در ارتباط جهان مادی این نظریه مطرح است که انفجار نخست عامل پیدایش جهان است تاریخ انسان هم در حوزه معنی چنین مشابهتی دارد «کان الناس امة واحده» انسان‌ها یک فطرت نخستین داشتند که در مرحله اول با بعثت انبیاء آغاز شد و با بعثت پیامبر اسلام (ص) به بلوغ کامل رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به ویژگی بعثت پیامبر (ص) گفت: ویژگی این بعثت همراهی همزمان انسان کامل و کتاب کامل است در بعثت انبیاء پیش از اسلام کتاب پس از نبی و در حاشیه بود و به مرور در کنار پیامبر حاصل می‌شد، اما ویژگی پیامبر اسلام (ص) این بود که انسان کامل و کتاب کامل پا به پای هم آمدند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگری که برای بعثت پیامبر (ص) می‌توان برشمرد این است که این انفجار بزرگ نور هر سه ضلع انسان‌سازی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را در بر گرفت، قرآن کریم جامعه، انسان و یک تمدن بزرگ را شکل داد و آن را محقق کرد.

صالحی انقلاب اسلامی ایران را ادامه انبساط سلولی بعثت پیامبر دانست و گفت: این اتفاق تا دوره ظهور و تا رستاخیز کبری با یک انبساط و توسعه وسیع حرکت می‌کند، انقلاب اسلامی پیوند وسیعی با قرآن کریم داشت و رهبران انقلاب با متن و معارف قرآن آمیخته و عجین بودند، مقام معظم رهبری از جوانی مفسر قرآن بود و در واقع انقلاب ما بر مائده قرآن کریم انقلاب اسلامی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: در چهل سال دوره بلوغ انقلاب اسلامی اتفاقات قابل توجهی در زمینه رشد فرهنگ قرآنی در جامعه شکل گرفته یکی از این‌ها برگزاری مسابقات قرآن است.

صالحی ادامه داد: مسابقات بین‌المللی قرآن که امروز به ایستگاه سی‌وششم رسیده یکی از اتفاقات قرآنی است که در نظام اسلامی پدید آمده و فرصتی است که انقلاب با قرآن آغاز کرد و با قرآن همراهی کرد و با قرآن هم پیش خواهد برد.

وی به فواید سی‌وشش دوره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این مسابقات به عنوان یک سفره گسترده فوایدی در خود دارد که یکی از آن‌ها تربیت هزاران نفر است که محصول این ۳۶ دوره هستند و در واقع این عزیزان یک باشگاه بزرگ تشکیل داده‌اند که می‌توانند پرچمدار قرآنی جهان اسلام باشند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار