مرتضی سرهنگی:

انتشار شش کتاب جدید از خاطرات زنان در دفاع مقدس/ زنان خرمشهر و قصرشیرین هرکدام یک کتاب‌اند

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت از انتشار شش کتاب از خاطرات زنان در دفاع مقدس خبر داد و گفت: زنان خرمشهر و قصرشیرین هرکدام یک کتاب‌اند؛ هرگاه به کار‌های انجام نشده جنگ نگاه می‌کنیم از خجالت نمی‌توانیم سربلند کنیم.
کد خبر: ۳۴۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ - 15April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اعلام برنامه‌های انتشارات سوره مهر ویژه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت برگزار شد.

مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت در این نشست اظهار داشت: حضور سوره مهر بخاطر حضور جدی زنان در ادبیات پایداری حضوری متفاوت دارد و شما با نویسندگان جدیدی روبرو خواهید شد که پرداختن به آنان کار حوزه است.

وی گفت: سال ۱۹۴۷ گروهی برای نوشتن خاطرات و رمان فعالیت کردند، آن‌ها جایزه نوبل گرفتند درحالی که نان نداشتند و کارگری می‌کردند.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس، چون مردمی است نویسندگان خودش را پیدا خواهد کرد. چرا این ادبیات در حوزه هنری جدی گرفته می‌شود؟ چون حفظ این ادبیات انقلاب و جنگ مثل حفظ حدود این سرزمین است، چون شگفتی در این ادبیات وجود دارد.

سرهنگی افزود: صدای خاطرات زنان در جنگ بلندتر شنیده می‌شود و این بخاطر حمایت از سربازان که فرزندان آن‌ها بودند، است. چراکه زنان مادران سربازان هستند.

وی خاطرنشان کرد: خاطرات، درهای جنگ را برای مردم باز می‌کند چراکه همه می‌خواهند با واقعیت روبرو شوند. دنیا می‌خواهد بداند زمان جنگ، ما چگونه دوام آوردیم با وجود اینکه سلاح‌های صدام برای نابودی خاورمیانه کافی بود.

مرتضی سرهنگی عنوان کرد: گرایش امروز به ادبیات جنگ و ورود زنان اتفاق مهمی است که حوزه هنری به طور جدی آن را دنبال می‌کند و امسال شش خاطره از زنان در جنگ عرضه خواهد کرد که امید می‌رود با ورود زنان جوانِ شاید حدود ۳۰ سال بتوانند برای جنگ کار کنند.

سرهنگی گفت: زنان خرمشهر و قصرشیرین هرکدام یک کتاب‌اند؛ هرگاه به کار‌های انجام نشده جنگ نگاه می‌کنیم از خجالت نمی‌توانیم سربلند کنیم. «درکمین گل سرخ» اولاً اسم قشنگی دارد که روایتی از خاطرات صیاد شیرازی در بستر تاریخی است.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب «در کمین گل سرخ» متوجه می‌شویم فرماندهان ما علاوه بر دانش نظامی، توکل بر خدا داشته‌اند و ما با همه این‌ها در این کتاب آشنا می‌شویم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها