کتاب معنویت و دین؛ بررسی استدلال ناسازگرایان منتشر شد

کتاب معنویت و دین؛ بررسی استدلال ناسازگرایان تألیف احمد غفاری قره باغ به همت مؤسسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.
کد خبر: ۳۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 19April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب معنویت و دین؛ بررسی استدلال ناسازگرایان تألیف احمد غفاری قره باغ به همت مؤسسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد. در کتاب معنویت و دین؛ بررسی استدلال ناسازگرایان به نقدِ معنویت‌هایی پرداخته شده است که در راستای ادعای استقلال از وحی الهی، شکل‌گرفته و نضج یافته‌اند.

در بخش ابتدایی کتاب، به گزارش تفصیلی از تعاریف ارائه‌شده در باب هویت معنویت، پرداخته شده و پس از نقد روش‌شناختی و محتوایی به این تعاریف، تعریف منتخب ارائه شده است.

در فصل نهایی از بخش ابتدایی، به ارتباط معنویت و مفاهیم مرتبط با آن از قبیل تدیّن، عرفان و معناداری پرداخته شده و در هر قسم، ارتباط و دامنهٔ شمول مفهومی و مصداقی، مورد مداقّه قرار گرفته است.

در بخش دوم از سخن، به گزارش تفصیلی از استدلال‌هایی پرداخته شده که منکران معنویت دینی ارائه نموده‌اند؛ هدف و کانون توجه این استدلال‌ها، همگی معطوف به مردود نمودن وابستگی معنویت به دین است؛ به دلیل تنوع منشأ و تفاوت خاستگاه معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی و دین‌شناختیِ این شبهات، سه فصل در توضیح تفصیلی و تبیین ملاحظات انتقادی بر این شبهات، تدارک گردید.

مقصود از عناوین سه‌گانهٔ فوق، التفات به محل تولد و تکون این استدلال و به تعبیر دیگر، ترسیم آبشخور و مبنای استدلال است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار