استاندار کرمانشاه:

کارهای امدادی و جهادی نیروهای مسلح در کرمانشاه قابل ستایش است

«هوشنگ بازوند» گفت: کارهای امدادی و جهادی نیروهای مسلح اوضاع را در کرمانشاه آنچنان مدیریت کردند که مشکلات عمده‌ای در این مناطق بوجود نیامد و این عملکرد تحسین‌برانگیز آنان قابل ستایش و تقدیر است.
کد خبر: ۳۴۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ - 23April 2019

کارهای امدادی و جهادی نیروهای مسلح در استان قابل ستایش استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه امروز (چهارشنبه) در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور سرتیپ دوم ستاد « فرهاد آریان‌فر» ارشد نظامی ارتش در غرب کشور و اساتید دانشگاه دفاع ملی برگزار شد اظهار داشت: اگر مقوله پیشگیری در کشور جدی‌تر گرفته شود؛ می‌توانیم با اطمینان خاطر و توان بیشتری با چالش‌هایی مانند سیل و زلزله مواجه شویم.

استاندار کرمانشاه گفت: در هنگام سیل، اطلاعات هواشناسی به ما این فرصت را می‌دهد تا برخی پیشگیری‌ها را از چند روز قبل انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بحران زلزله نیز هرچند امکان پیش‌بینی لحظه وقوع این واقعه طبیعی وجود ندارد، ولی با نظارت مداوم و کارشناسی بر ساخت و سازها می‌توان از بسیاری از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد.

به گفته بازوند در آذرماه سال گذشته یک زلزله 6.4 ریشتری در محدوده‌ حدفاصل گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین رخ داد، این زلزله خسارتی به بار نیاورد در حالی که زلزله‌ای با همین قدرت در ورزقان خسارت‌های بسیاری به بار آورد. این موضوع نشان داد اگر خانه‌ها اصولی ساخته شوند، زلزله‌های بالای 6 ریشتر هم خسارتی نمی‌زند.

این مسئول گفت: در زلزله‌ها در کنار بازسازی خانه‌ها باید به دنبال بازتوانی روحی مردمی باشیم که در زلزله حاصل عمر و یا عزیزان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند دولت و حکومت در شرایط بحرانی کنار آن‌ها ایستاده‌اند و تحت هیچ شرایطی آن‌ها را رها نمی‌کند که این اتفاق در زلزله سال 96 و سیل اخیر به عینه رخ داد.

بازوند بیان داشت: تجربه به ما می‌گوید نباید اجازه دهیم زندگی جاری مردم در بحران‌های مانند زلزله دچار اخلال شود، زیرا اگر مردم از کار روزمره‌شان فاصله گرفتند بحران خیلی شدید می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز دوم زلزله، اداره‌ها، مغازه‌ها، ساندویچی‌ها و رستوران‌ها باز بودند و مردم می‌دیدند مدیریت ارشد استان همانند خود آن‌ها در این مکان‌های خدماتی و عمومی مانند ساندویچی‌ها غذا می‌خورند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: ارتش در زلزله اخیر 11 هزار نفر نیروی زبده خود را پای کار آورد و شب زلزله ساعت سه بامداد  در وسط این بحران به مدیریت امداد و نجات می‌پرداختند، ارتش در سیل اخیر نیز کاملا پای کار بود و در کمتر از 72 ساعت یک پل ارتباطی بر روی رودخانه گامسیاب ساخت که در شرایط عادی یک‌سال ساخت آن طول می‌کشید.

بنا بر گفته بازوند، کار سپاه پاسداران نیز در این زلزله بسیار عظیم و گسترده بود‌، وظیفه امدادرسانی به بیش از یک‌هزار و 200 روستای زلزله‌زده به این نهاد واگذار شده بود که واقعا یک امدادرسانی گسترده انجام دادند. همچنین قرارگاه خاتم امکانات گسترده‌ خود در منطقه را در اختیار مدیریت بحران قرار داد. سپاه در سیل اخیر نیز خوش درخشید و کاملا در وسط میدان خدمات‌رسانی و انتقال و اسکان سیل‌زدگان قرار داشت.

بازوند به نقش نیروهای مسلح در کارهای امدادی و جهادی در زمان زلزله و سیل اشاره کرد و گفت: این نیروها اوضاع را آنچنان مدیریت کردند که مشکلات عمده ای در این مناطق بوجود نیامد و این عملکرد تحسین‌برانگیز آنان قابل ستایش و تقدیر است.

وی یادآور شد: سیل اخیر نشان داد اگر مردم در جریان تهدیدها و خطرات قرار بگیرند؛ آن‌ها خودشان پای کار می آیند و سیل را مدیریت می‌کنند و خسارت‌ها بسیار کمتر می‌شود.

امیر «آریان‌فر» ارشد نظامی ارتش در غرب کشور نیز در ادامه مدیریت سیل در کرمانشاه در مقایسه با استان‌های دیگر را بسیار بهتر توصیف کرد و متذکر شد: کرمانشاه باید به‌عنوان یک استان برتر در مدیریت بحران شناخته شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار