شب گذشته

یادواره 130 بی سیم چی شهید استان قم برگزار شد

یادواره ۱۳۰ شهید بیسیم چی استان قم جمعه شب با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران در مسجد امام رضا(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ - 22November 2014

یادواره 130 بی سیم چی شهید استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در مراسم یادواره شهدای بی سیم چی استان قم، حجت الاسلام رسول عارفی طی سخنانی با اشاره به رمز جاودانگی و چگونگی رسیدن شهیدان به درجات عالیه، اظهار داشت: شهدا نخست با تقویت باورمندی به خدا در خود و در نتیجه سربلندی در سنت آزمایش و ابتلا الهی به مقام های والا دست پیدا کردند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به برخورداری شهیدان از این ویژگی، تصریح کرد: به رغم گذشت سالهای متمادی از جنگ تحمیلی مردم با شور و حال خاصی در تشییع جنازه شهدای گمنام شرکت میکنند چرا که شهدا به خاطر داشتن ایمان قوی همه جامعه را به پیروی از خود باورمند و با ایمان می کنند.

عارفی همچنین با اشاره به اشتیاق و تمایل شدید نسل امروز برای بازدید از مناطق جنگی، افزود: یکی دیگر از اثرات باورمندی شهدا این است، که با گذشت سالها از جنگ و زمان شهادت آنها نسلی که به هیچ وجه زمان آنها را درک نکرده برای تماشای مکان شهادت شهدا به محلهای شهادت آنها میروند.

وی همچنین با اشاره به سنت ابتلا و آزمایش به عنوان یکی از سنتهای الهی، تصریح کرد: بدون شک خداوند بندگان خود را در معرض آزمایش قرار میدهد، تا ببیند چه کسانی حاضر به جان دادن در راه او هستند.

عارفی همچنین با اشاره به قبولی و سرافرازی شهدا در این آزمایش و امتحان، افزود: خانواده و فرزندان شهدا نیز اگر در مسیر شهدا حرکت کنند، قطعا از این امتحان سربلند بیرون میآیند.

این یادواره به همت پایگاه بسیج خواهران آمنه حوزه سه کوثر مقاومت بسیج امام رضا(ع) ترتیب یافته بود، و در پایان نیز خانواده های هفت نفر از شهدای بیسیم چی قم مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار