اعتبارات ۲۴۵ میلیارد تومانی سازمان سینمایی/ پرداخت کمک‌هزینه برای ساخت شش فیلم فاخر

اعتبارات پیش‌بینی شده برای سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و مؤسسات مرتبط با آن در سال جاری بیش از ۲۴۵ میلیارد تومان است. از این میزان، ۲۲ میلیارد تومان برای ساخت شش فیلم فاخر به عنوان کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۴۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 05May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، طبق جدول‌های ارائه شده، برای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، انجمن سینمای جوانان ایران ۳۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان، بنیاد سینمایی فارابی ۷۵ میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان، موسسه سینما شهر ۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، خانه سینما پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سایر فعالیت‌ها ۶۰ میلیارد و ۶۵۴ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

مجموع ارقام موجود در این جدول‌ها (اعم از سقف اعتبار ناخالص، سهم استان و منابع داخلی) بیش از ۲۴۵ میلیارد تومان می‌شود.

معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، توضیحاتی درباره این جدول‌ها ارائه کرده است:

۱- این جدول با فرض تخصیص صد درصدی اعتبارات سینما تنظیم شده است. بدیهی است ردیف های جدول زیر در صورت کاهش تخصیص اعتبار، تسهیم به نسبت می شوند. البته در راستای اجرای سیاست «ایران، تهران نیست» اعتبارات استانی در هر شرایط، به صورت صد درصد تأمین خواهد شد تا اختلالی در اجرای فعالیت‌های سینمایی استان‌ها پدید نیاید.

۲- همچنان که ملاحظه می‌شود با اجرای سیاست کوچک‌سازی و صرفه‌جویی، نسبت هزینه پشتیبانی به اعتبارات حمایت سینما در سال ۹۸ کاهش چشمگیر خواهد داشت. همچنین با جذب مشارکت بخش دولتی و خصوصی و افزایش بهره‌وری، پیش‌بینی منابع مالی قابل تحقق نیز افزایش یافته و تلاش می‌شود هر دو روند ادامه یابد.

۳- در راستای شفافیت و پیش‌بینی پذیری، دستورالعمل‌های حمایتی برای فعالیت‌های (اقدامات) ستاره‌دار در خرداد ماه سال جاری، منتشر خواهد شد.

۴- تخصیص اعتبارات هر حوزه منوط به انتشار عملکرد مالی و هزینه‌های پشتیبانی آن حوزه برای ماه‌های گذشته و انتشار دستورالعمل‌های مربوط می‌باشد.

۵- ماتریس تفاهم‌نامه‌های استانی نیز در هفته آینده منتشر می‌شود.

۶- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار این جدول، از در گرفتن بحث‌های کارشناسی و ارائه طریق توسط صنوف سینمایی، سینماگران، منتقدان، صاحب نظران و روزنامه نگاران استقبال می‌کند تا نظرات صائب و ممکن را در اصلاحیه بودجه که در تابستان تنظیم می‌شود، لحاظ کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار