مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد؛

اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در مازندران

«سمیه قاسمی‌طوسی» از اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ - 05May 2019

اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سمیه قاسمی‌طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در نخستین نشست سال ‌جاری مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اداری استان مازندران، اظهار داشت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در حال تایید و بررسی نهایی است، تفاوت این سند با همه برنامه‌ریزی هایی که تاکنون در کشور صورت گرفته، این است که بر مفاهیم خاصی تمرکز می‌کند.

وی تصریح کرد: از جمله تفاوت‌ها این است که خروجی‌ها و دستاوردها و نتایج مورد انتظار، آسیب‌شناسی و اثراتی که در جامعه دارند به تفکیک، مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشارکت‌کنندگان در برنامه‌ریزی نیز دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ادامه داد: در 9 آبان 96 ضرروت تدوین چنین سندی با مدیران استانی مطرح شد، به این ترتیب که اگر مسئله‌ای در استان وجود دارد، با میانگین کشور مقایسه می‌شود و پس از آن، جامعه‌ی تحت تاثیر مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

قاسمی‌طوسی با اشاره به تفاهم ‌نامه‌ای که بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی برای توانمندسازی زنان منعقد شده است، گفت: با این تفاهم‌نامه در نظر داریم که به تقویت روحیه کار و تلاش زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست بپردازیم و با ایجاد اشتغال برای آنها در نهایت به پایداری این خانواده‌ها و زندگی سالم کمک کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته 9 استان پایلوت شده بودند که در سال 98 شامل تمامی استان‌ها می‌شود.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران درباره سه طرحی که از طرف معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای سال 98 اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: یکی از آنها طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی است که براساس تفاهمنامه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

قاسمی طوسی بیان کرد: طرح توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار، دومین طرح در سالجاری است که در قالب گروه‌های مشارکت محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی و ذیل ماموریت‌هایی است که شورای اجتماعی کشور برعهده معاونت زنان قرار داده است.

وی سومین طرح حوزه بانوان و خانواده را در سال 98 «گفت‌وگوی ملی خانواده» اعلام کرد و اظهار داشت: انجمن جامعه‌شناسی ایران، گروه‌های علمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اداری استان در این طرح همراه امور بانوان و خانواده هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی و ورزش در جامعه گفت: ورزش محلات را با همکاری مجمع خیران سلامت استان پیگیری کردیم و با ادامه همکاری‌ها و برنامه‌های پیشنهادی، همایش‌های ورزش‌محور و سلامت‌محور به مناسبت‌های مختلف و پیاده‌روی‌های مستمر محلات برگزار خواهد شد.

وی از تدوین یک برنامه جامع در زمینه صنایع دستی استان گفت که با یکی از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و صنایع دستی نیز نشست‌هایی برگزار شده است.

در این نشست، مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان مازندران به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود در طول سالجاری به مناسبت‌های مختلف پرداختند که از جمله آنها شامل گرامی‌داشت سوم خرداد و ارتحال امام راحل، عفاف و حجاب، دهه کرامت، هفته دولت، هفته دفاع مقدس، دهه فجر، هفته زن و روز تربیت‌بدنی و ورزش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار