وزیر خارجه فلسطین: آمریکا به دنبال تسلیم است نه صلح

وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان در صحن سازمان ملل تأکید کرد که آمریکا از فلسطینیان می‌خواهد تسلیم شوند و به دنبال صلح نیست.
کد خبر: ۳۴۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ - 10May 2019

وزیر خارجه فلسطین: آمریکا به دنبال تسلیم است نه صلحبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ریاض المالکی» وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (جمعه) در نشست غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل گفت که آمریکا از فلسطینیان می‌خواهد تسلیم رژیم صهیونیستی شوند.

به نوشته القدس العربی، او گفت که برنامه آمریکا چنان که نشان می‌دهد، تسلیم بی قید و شرط فلسطینیان در مقابل رژیم صهیونیستی است و به دنبال توافقی برای «صلح» (سازش) نیست.

در این نشست که از سوی اندونزی ترتیب داده شده بود و «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در مذاکرات به اصطلاح صلح نیز در آن حضور داشت، وزیر خارجه فلسطین گفت که فلسطینیان بدون تلاش برای رسیدن به صلح در رفاه نخواهند بود اما تلاش‌های دولت آمریکا در راستای صلح نیست.

در این نشست «جیسون گرینبلات» نیز گفت که نقشه راه آمریکا به زودی رونمایی خواهد شد و در ادامه مدعی شد که این برنامه بر مبنای واقعیات است به شرطی که طرفین در مواردی کوتاه بیایند. او اشاره‌ای به این موارد نکرد و صرفا گفت که آمریکا امیدوار است فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید به این برنامه اعتماد داشته باشند.

گرینبلات و «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ از دو سال پیش در راستای رسیدن به توافقی برای حل و فصل مسأله فلسطین و آغاز دور جدید گفت‌و‌گوهای سازش تلاش می‌کنند که نقشه راه آمریکا موسوم به «معامله قرن» پیش بینی‌ می‌شود در ماه ژوئن پیش رو رونمایی شود.

به نوشته القدس العربی، برنامه آمریکا در خصوص منطقه غرب آسیا دو بعد دارد: یکی سیاسی که به مسائلی چون وضعیت قدس می‌پردازد و دیگر اقتصادی که ادعا می‌شود هدف آن توسعه اقتصاد فلسطین است اما کوشنر و گرینبلات تا کنون اشاره‌ای به برنامه‌ خود در خصوص راه‌حل دو دولتی که در مذاکرات پیشین پیگیری شده، نکرده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها