برنامه‌های گرامی‌داشت سوم خرداد در سیستان و بلوچستان اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برنامه‌های گرامی‌داشت سوم خرداد را در استان اعلام کرد.
کد خبر: ۳۴۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ - 22May 2019

برنامه‌های گرامی‌داشت سوم خرداد سیستان و بلوچستان اعلام شدسرتیپ‌دوم پاسدار «غلام‌نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در زاهدان در خصوص برنامه‌های سوم خرداد اظهار داشت: روز چهارشنبه یکم خرداد در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان مراسم بزرگداشت سوم خرداد برگزار می‌شود و از پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس قدردانی بعمل می‌آید.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه دوم خرداد صبحگاه مشترک نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان در محل سپاه استان برگزار می‌شود. غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری مراسم شب‌های احیاء، دیدار و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا با اولویت شهدای عملیات بیت‌المقدس و مدافعان حرم و صدور بیانیه از جمله این برنامه‌‌هاست.

کوهکن با اشاره به حضور گسترده مردم در نماز جمعه گفت: بنا داریم با فضاسازی متناسب در مصلی‌های استان و اشاره به مقاومت مردم دزفول نقش پررنگ و سرنوشت‌ساز ولایت و رهبری در 8 سال دفاع مقدس را به مردم بازگو کنيم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: روز شنبه چهارم خرداد با اعزام سخنران به مدارس و دانشگاه‌ها در رابطه با روز دزفول، همایش سالروز حماسه سوم خرداد با دعوت از سخنرانان جهت بیان خاطرات دفاع مقدس و بازخوانی عملیات برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه روز اول به نام رسانه، دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده است، گفت: با توجه به اهمیت نقش رسانه در دفاع مقدس برگزاری نشست تخصصی کارکرد رسانه در دفاع مقدس را در برنامه داریم؛ همچنین از اول تا چهارم خرداد فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس با حضور در برنامه‌های صداوسیما به تبیین و تشریح این عملیات و آزادسازی خرمشهر می‌پردازند.

کوهکن اعلام کرد: به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد از 10 موشن گرافیک در مورد وقایع استان، 10 اپلیکیشن و پورتال اختصاصی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان رونمایی می‌شود.

وی متذکر شد: ارسال پیامک تبریک به مناسبت آزادسازی خرمشهر از طریق سامانه پیامکی، پخش سرودهای حماسی، برگزاری مراسم ادعیه و زیارت در بیست حسینیه شهید استان، برنامه افطاری، محفل انس با قرآن کریم، فراخوان مقاله و عکس و کاریکاتور، برگزاری نمایشگاه یادواره شهدای محله، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، پخش فیلم‌های سینمایی مناسب با ایام سوم خرداد، تهیه وله و موشن گرافیک، پخش مستندهای دفاع مقدس از شهید آوینی، اجرای برنامه با موضوع سوم خرداد در برنامه‌های بلوچی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار