نخستین جشنواره ملی «کاما» فراخوان داد

انجمن نابینایان ایران و انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران با مشارکت موسسه خانه کتاب و دیگر نهادها، نخستین جشنواره ملی «کاما» (کتاب افراد دارای معلولیت ایران» را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۳۴۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ - 26May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نخستین جشنواره ملی «کاما» با هدف توجه جامعه به معلولان کشور، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر حوزه افراد دارای معلولیت، تقدیر از آثار برتر معلولان اهل قلم و تقدیر از آثار برتر نویسندگان، پژوهشگران و مترجمان در موضوع انواع معلولیت برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جشنواره از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان و ناشران دعوت می کند با پرکردن کاربرگ مخصوص جشنواره، کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

آثار ارسالی به این جشنواره باید برای نخستین بار در پنج سال اخیر (1397-1393) منتشر شده باشند و کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشند. همچنین، آثاری در این جشنواره داوری و ارزیابی می شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت نام را پر کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند.

آثار دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

از جمله محورهای نخستین جشنواره ملی «کاما» می‌توان به موضوعات؛ اجتماعی؛ آسیب‌های اجتماعی مربوط به انواع معلولیت، توان بخشی افراد دارای معلولیت، روان شناسی مشاوره و پیش‌گیری از انواع معلولیت، شهرسازی و فضاهای شهری و مناسب‌سازی آنها برای افراد دارای معلولیت، تربیت بدنی و فضاهای ورزشی و مناسب سازی آنها برای افراد دارای معلولیت، پزشکی مرتبط با افراد دارای معلولیت، ادبیات داستانی، شعر، هنر، تاریخ و...(شامل آثار افراد دارای معلولیت) و کتاب‌های نشر بریل اشاره کرد.

علاقمندان می‌توانند تا 31 مرداد ماه 1398 آثار خود را به نشانی تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان اراک، پلاک 46، طبقه همکف ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای www.ADLhamgam.ir مراجعه یا با شماره تلفن‌های 88913663- 021 و 88906670-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار