نویسنده کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‎پرس خبر داد؛

چاپ کتاب داستان نیمه بلند «تاتیک» با موضوع شهدای مسیحی/ انتشار کتاب قصه «آه و الرحمن»

«حسن شیردل» از چاپ کتاب داستان نیمه بلند «تاتیک» با موضوع شهدای مسیحی خبر داد و گفت: کتاب قصه «آه و الرحمن» نیز به زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۳۴۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲ - 30May 2019

چاپ کتاب داستان نیمه بلند «تاتیک» با موضوع شهدای مسیحی/ انتشار کتاب قصه «آه و الرحمن»«حسن شیردل» نویسنده کتاب دفاع مقدس در گفت‌و گو با خبرنگار دفاع‌پرس از ساری با اشاره به تدوین بیش از 30 کتاب در حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: یازده کتاب نیز آماده برای چاپ داریم که در تلاش هستیم بزودی به بازار ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه تخصص داستان نویسی داشتم، گفت: برادرم «حسین» شعر می‌سرود و خواهرم نیز نقاشی می‌کرد و در مجموع خانواده‌ای هنرمند بودیم که هیچ کدام از ما لیسانس نداریم و از این وضعیت راضی هستیم، چون جایی حرکت کردیم که مطمئنیم که سالها بعد حداقل یک سندی برای بچه‌ها و نوه‌های خودمان به جا گذاشتیم.

وی به جمع آوری بالای هزار و 500 ساعت مصاحبه جنگ اشاره کرد و با بیان اینکه حسین در کار تدوین نیز با من همراه است، گفت: پدرم از بچه‌های جنگ بود و در دفاع‌مقدس نقش داشته و ما از کودکی با این آشنا بودیم و با کسانی هم که دوست می‌شدیم به نوعی بی‌ارتباط با هشت سال دفاع مقدس نبوده‌اند و این فضا تأثیر گذاشت تا بعدها که وارد جریان ادبیات شدیم به سمت ادبیات پایداری گرایش پیدا کنیم.

این نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه از سال 82 به صورت جدی و حرفه‌ای وارد حوزه ادبیات پایداری شدیم، از چگونگی ورود خود به عرصه خاطره نویسی گفت و اظهار کرد: یک روز آقای سرهنگی رئیس ادبیات مقاومت حوزه هنری کشور که یکی از مجموعه داستان‌های کوتاهم را خوانده بود، تماس گرفت و مرا به نوشتن خاطره دعوت کرد و من و حسین به طور جدی به این کار پرداختیم و عموما سراغ بچه‌های رزمنده‌ای رفتیم که گوشه خونه بودند و نه اسمی داشتند و نه نامی.

شیردل افزود: من و حسین به عنوان نویسندگان مستقل در حوزه ادبیات پایداری قلم می‌زنیم و کارمند جایی نیستیم و تنها کارمان نویسندگی است و به ارگان و نهاد خاصی وصل نیستیم.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بیشتر کتاب‌های‌مان توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شد، گفت: به تازگی دو کتاب‌ »ساره» خاطرات مستقل همسر سردار شهید «سبزعلی خداداد» و «سقف سفید» خاطرات «محمد قانعی» را برای انتشارات شهید کاظمی فرستادیم که مورد اقبال قرار گرفت و منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه چاپ اول کتاب «سقف سفید» به تیراژ 1000 نسخه، 14 اردیبهشت امسال به نمایشگاه کتاب رسید، به ویژگی‌های کتاب اشاره کرد و گفت: «سقف سفید» به داستان پسر جانباز 17 ساله‌ای می‌پردازد که در عملیاتی بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه دو پا به شدت مجروح شد و با همان وضعیت همراه یک گروهان به هفت تپه برگشت اما اتفاق قشنگ داستان، این است که تمام تلاش خودش را برای حفظ پاها انجام داد و امروز که بیش از 50 سال از سنش می‌گذرد همچنان با همان پاها زندگی می‌کند.

وی اضافه کرد: این کتاب برخلاف همه کتاب‎هایی که در مورد جنگ نوشته شده، این ویژگی و پتانسیل را دارد که در دوره‌ای که همه درگیر ناامیدی و پریشان حالی و بی‌انرژی بودن هستند و با توجه به اینکه خودش هم دچار بیماری سرطان خون بوده و شیمیایی‌اش بالا زده و بالای 40 مرتبه عمل جراحی کرده است، روح امید را به خواننده بدمد.

این نویسنده دفاع مقدس با اظهار اینکه تدوین کتاب از سال 91 شروع کردیم، گفت: در انتخاب طرح روی جلد هم با طراحان زیادی صحبت کردیم که طرح، حس امید را به مخاطب القا کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عموما در مورد جانبازان می‌شنویم که ناامید و داغون هستند، راوی کتاب «سقف سفید» آنقدر پر قدرت و با انرژی هست و به زندگی جانبازی می‌پردازد که تمام هستی خودش را گذاشته و دکترای علوم سیاسی گرفته و از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و ویژگی‌های خیلی خوبی دارد.

شیردل افزود: این کتاب خیلی مدیون حسین است؛ چون حسین شاعر بوده و در چگونگی دریافت وزن و موسیقی کلام و تنظیم لحن فارسی و مازندرانی حاج محمد خیلی به من کمک کرد و این باعث شد کتاب بسیار خوش خوان شد و به فروش رفت.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به فروش 1000 نسخه کتاب، اظهار کرد: کتاب در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسید و عموما کامنت‌ها و پیام‎هایی که خوانندگان برای ما می‌گذارند نشان دهنده رضایت‌مندی مخاطبان بوده و برای ما بسیار بسیار شگفت انگیز است.

وی با بیان اینکه «سقف سفید» دارای 204 صفحه همراه با آلبوم و تصاویر بوده است، ادامه داد: با این استقبال خوبی که از کتاب «سقف سفید» شده است، ما اطمینان داریم بتواند به کتاب مازندران معروف بشود.

این نویسنده دفاع مقدس از چاپ کتاب داستان نیمه بلند «تاتیک» با موضوع شهدای مسیحی خبر داد و گفت: ما 18 شهید مسیحی و چهار شهید مفقودالاثر مسیحی داریم و «تاتیک» داستان نیمه بلند و اولین کتابی است که مستقلا در ایران برای مسیحیت کار شده و بعد از انتشار کتاب «سقف سفید» در 92 صفحه، توسط انتشارات شهید کاظمی بزودی روانه بازار خواهد شد.

شیردل همچنین از انتشار کتاب رمان 223 صفحه‌ای «آه و الرحمن» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب توسط حسین در دست اقدام بوده و بزودی بعد از «تاتیک» منتشر خواهد شد.

وی افزود: هر دو کتاب ویژگی خاص خودش را دارد اما کتاب «آه و الرحمن» با داشتن فضایی بسیار ویژه مخاطبای خاص خودش را خواهد داشت.

شیردل اضافه کرد: کتاب «آه و الرحمن» با ادبیات بچه‌های دهه شصت و هفتاد خیلی نزدیک بوده و دارای زبان شاعرانه و بسیار قصه محور است طوری که در شروع کار تصور ندارید که کار جنگ است، اما ناگهان با یک جذابیت خاصی وارد جنگ می‌شوید و یک محیطی غیرمعمولی که تا حالا شنیده نشده را در این کتاب بدست می‌آورید.

«حسن شیردل» که برگزیده کتاب سال «زمین ناله می‌کند» چاپ ششم سال 92 و برگزیده کتاب سال 89 با کتاب «ماه در میدان مین» است، از چاپ کتابی با موضوع خاطرات بچه‌های جنگ با حیوانات خبر داد و گفت: این اثر به همت انتشارات سوره مهر برای اولین بار در کشور به چاپ خواهد رسید که نمونه خارجی آن در دنیا وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار