عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هیچ محدودیتی برای ارتقای توان دفاعی کشور نداریم/ مبارزه با تروریسم از رسالت‌های بزرگ سپاه است

محمدابراهیم رضایی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم از رسالت‌ها و افتخارات مهم و بزرگ سپاه پاسداران است، گفت: برای ارتقای توان دفاعی کشورمان نه‌تنها نیاز به کسب اجازه از کشوری نداریم، بلکه در این زمینه با هیچ محدودیتی هم مواجه نیستیم.
کد خبر: ۳۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ - 26June 2019

محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص اقتدار دفاعی و نظامی کشورمان اظهار داشت: اینکه تمام برنامه‌ها و نقشه‌های دولتمردان آمریکایی برای مقابله و به خطر انداختن امنیت ما، یکی پس از دیگری با شکست روبه‌رو و منجر به ناکامی و عصبانیت آن‌ها می‌شود، نشان از هوشمندی و توانمندی نیرو‌های مسلح ما دارد؛ ما نیز به عنوان خادمان ملت در مجلس شورای اسلامی به داشتن چنین نیرو‌های ولایی و انقلابی افتخار می‌کنیم.

وی با توجه به این نکته که تحقق اهداف و سیاست‌های ضدایرانی غربی‌ها با وجود ملتِ بصیر و مسوولانی با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی غیرممکن خواهد بود، افزود: ابرقدرت‌های جهان همواره دشمنی‌شان با جمهوری اسلامی را چه پنهان و چه آشکارا اعلام کرده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند در تحقق نقشه‌های ضدایرانی شان قدم از قدم بردارند و این به واسطه قدرت نظامی و توان دفاعی و مدیریت جهادی عده‌ای از مسوولان است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: در حقیقت ما نه تنها برای افزایش توان دفاعی کشورمان نیاز به کسب اجازه از هیچ کشوری نداریم، بلکه برای ارتقاء این قدرت محدودیتی هم اعمال نکرده‌ایم؛ لذا با توجه به این نکته که توان دفاعی ما صرفا جنبه بازدارندگی دارد و خطر و تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، در راستای افزایش آن مصمم هستیم.

این نماینده خانه ملت در واکنش به مداخله‌های برخی کشور‌های اروپایی در حوزه دفاعی کشورمان خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی که جنگنده‌های فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی، تانک‌های انگلیسی و آواکس‌های آمریکایی به کمک رژیم بعثی آمده بودند و ما در آن دوران با کم‌ترین امکانات جنگی از کشورمان دفاع می‌کردیم، کشوری به ما کمک کرد؟ ما با نگاه به گذشته و تجربیات جنگ تحمیلی در عرصه دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم و بدون توجه به اظهارات غربی‌ها در تدام بخشیدن به این راه مصمم هستیم.

رضایی دفاع از خاک هر سرزمینی را وظیفه اصلی مقامات آن کشور دانست و تصریح کرد: این حق طبیعی، وظیفه‌ای مهم و امری واجب برای مسوولان جمهوری اسلامی است که برای دفاع از وجب به وجب خاک کشورمان برنامه‌ریزی داشته باشند و اقدام اساسی کنند؛ که یکی از اقدامات مهم، سرمایه‌گذاری و تلاش همه جانبه برای ارتقای توان دفاعی‌ است.

نماینده مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما از قربانیان تروریسم است، به نقش مهم و اساسی سپاه در مبارزه با این پدیده شوم اشاره کرد و گفت: سپاه از برجسته‌ترین دستاورد‌های انقلاب بوده و مبارزه با تروریسم از رسالت‌ها، وظایف و افتخارات این نهاد ولایی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار